D66 quo vadis?

Mon Nov 10 12:52:39 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>,
>Ik zie op tv een groepje jonge D66-ers op theevisite bij Brinkhorst. Hij
>zit als een soort sinterklaas in een luie stoel, zij zitten op krukjes
>om hem heen en lachen ostentatief om het grapje dat hij zojuist gemaakt
>heeft. De jonge garde bij de oude rot. Erbij werd verteld dat dit een
>"geselecteerd groepje jonge talenten" is.

 Dit is me ontgaan, eerlijk gezegd.

 Met die 'jonge talenten' van D66 is doorgaans erg veel mis (zie ook hier-
 onder voor een nieuw astrologisch dieptepunt).

 Wat het afgelopen congres betreft: als men afgaat op de speeches...
 - Alexander Pechtold,
   http://www.d66.nl/9359000/1/j9vvhc6cwgbojx9/vhzuo6yql4up
 - Sophie in 't Veld,
   http://www.d66.nl/9359000/1/j9vvhc6cwgbojx9/vhzuluy1xuzo
 - Ingrid van Engelshoven,
   http://www.d66.nl/9359000/1/j9vvhc6cwgbojx9/vhzuk1xp32jw
 - Rob Jetten (JD),
   http://www.d66.nl/9359000/1/j9vvhc6cwgbojx9/vhzumpl2qlsy
 dan was het nogal onsamenhangend. De tijd had beter besteed kunnen worden
 aan een onderwerp, wat mij betreft. In plaats van Euro-blabla in reactie
 op Balkenende (waarmee men - als ik me goed herinner - ooit nog eens ge-
 regeerd heeft) had men het beter over staatkundige vernieuwing kunnen
 hebben. Dat wordt zo langzamerhand wel weer eens tijd...

 De laatste speaker had het zowaar over Kabinet Een-Oog 'met aan het roer
 een kapitein die met zijn ooglapje het zicht op morgen bedekt'. Dit gaat
 over het zicht van Horus - de horoscoop, dus - en daarmee ging het weer
 eens over astrologie zonder dat de congresgangers het in de gaten hadden.
 Daar staat weer tegenover dat het D66-logo weer Groen was in plaats van
 dat afschuwelijke Geel. Da's pas *echte* vooruitgang...

 De JD blijft voorlopig een uiterst reactionaire club... wat gaat er toch
 voor iets vreselijks in die yuppen-koppen om ? Wordt het niet eens tijd dat
 ze alnog worden opgevoed ?

 Nu we het toch over 'kampementen' hebben... kijk hier maar eens naar...
    http://www.bushspeaks.com/img/arbeit_macht_frei.jpg
 dit plaatje illustreert tal van verbanden die ik hier de afgelopen periode
 heb moeten constateren... Het verband tussen het nihilisme van de Nazi-
 concentratie-kampen, Mut/Eileithyia/Libertas van de Jonge Democraten en de
 naamgeving van het Sociaal-Liberalisme als geboorte-ideologie van de Mens
 Herakles.
 Zo'n plaatje toont opnieuw aan met wat voor vreselijke zaken Geel D66 zich
 heeft ingelaten. Het verband tussen het Vrijheidsbeeld, de concentratie-
 kampen van de nazi's en de ideologie van de JD, dat ik eerder legde, blijkt
 domweg *algemeen bekend* te zijn. *En dus ook bij de Jonge Democraten*.

 Kan ook moeilijk anders, natuurlijk.
 Alle misdragingen van onze eigen Hitler-Jugend kunnen moeilijk toeval zijn.