de christen en de alchimist, Satan en Mercurius.....

Thu May 22 19:31:09 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder,
>Een gelovig mens niet omdat die op z'n minst goed en kwaad scheidt daar
>waar dit voor de alchimist *hetzelfde* zij

 Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>,
>Nee, ik heb de indruk dat de alchemist in staat is de scheiding tussen
>Goed en Kwaad te overbruggen met een omvattende visie.

 Jij zegt het mooier, we bedoelen gelukkig hetzelfde.

 Ik, eerder,
>Alchimie is domweg een fraai woord voor 'pseudo-wetenschap'.

 Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>,
>Ik zou eerder zeggen: primordiale wetenschap.

 Okee, ook eens.

>Het verlichtingsideaal uit de Oosterse traditie is een bewustzijnsstaat
>die zich heeft ontworsteld aan de gevangenis van het dichitome denken.
>Je kan dat onzin vinden, maar heeft niets met monsters te maken.

 [Ik bedoelde uiteraard de Verlichting van/door Mercurius]

 Volgens mij gaat het om hersenspoeling en is het meta-verhaal achter
 horror-verhalen (waarbij 'horror' refereert naar Horus) waar. Neem
 'The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde'. Daarbij staat Jekyll
 voor de jakhals Thoth (Mercurius) en Hyde voor de *verborgen* Horus;
 dit gaat dus over iemand wiens persoonlijkheid wordt overgenomen door
 de Dode Hond. Er zijn tal van psychotherapieen waarbij het 'onderbe-
 wuste' Horus is en waarbij het bewustzijn (Thoth) moet samensmelten
 met het onderbewuste. Die mensen worden geofferd aan de Dode Hond en
 worden ernstig gek. Zelfde met vorige levens die met het huidige leven
 moeten samensmelten - dit zijn dingen die uiterst onverstandig zijn,
 die gebaseerd zijn op alchimie en waarbij het wel mis moet gaan.

 Ik, eerder,
>Als materialist kan ik daar niets mee - 'spirit' en 'matter' sluiten
>elkaar juist uit en voor een materialist bestaat er geen 'spirit'.

 Hein,
>Juist. Dat is dus de kern. Jij als materialist kan niet met "spirit
>omgaan, en DUS is spirit eng, gevaarlijk, achterlijk.

 Zeg ik niet, hoor. Volgens mij bestaat het niet net zoals er voor mij
 geen God bestaat (dus ook geen Mercurius). Met een fraai woord heet
 dat 'corporealisme' (vs. incorporealisme). Probleem is weer wel dat
 het woord 'real' *zelf* alchimie zij (real = re all, hereniging)...

 Hoe heet dat Vlaamse D66 ook al weer... Spirit...?
    http://www.spirit.be = http://www.vlaamsprogressieven.be
 Dat zal de Spirit van Mercurius wel zijn, vrees ik. En geen vrijzin-
 nigheid (dat is louter de verleiding van Mercurius).

 In Amsterdam heb je de Apollobuurt en de Rivierenbuurt. Dat is dus de
 Dode Hond van Vrijmetselaar Berlage op de plattegrond van Mokum.
 Apollo is Horus, Apollo is de planeet Mercurius Westelijk van de Zon.
 De rivierenbuurt is de planeet Mercurius Oostelijk van de Zon. Het
 zit ook in het ruimtevaart-programma van de NASA (Mercury, Gemini en
 Apollo). Daarom 'wapperde' de Vrijmetselaarsvlag tijdens een van de
 Apollomissies op de Maan.

 Het zit overal... zelfs op de Maan.