Beeindiging homomanie legt D66 geen windeieren (was: Homoseksualiteit wereldwijd uit strafrecht)

Mon May 19 06:47:52 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zou het niet zijn doordat homo's emigreren?  :)

Gister was er in Hello Goodbye (H)
een leuk stel jongens dat naar Australië is geëmigreerd.
Daar kunnen ze zelfs nog hand in hand over straat.
Een weekje in Amsterdam gaf hen meer overlast dan een jaar elders.

Maar zonder dollen over ons trieste verval,
de push in de peilingen stemt niet vrolijk
zolang het lijkt dat slechts de tegenstelling
tussen erkenning van rotproblemen en ontkenning
fanaten tegen vermeend populisme tijdelijk D66 zouden stemmen.
Immers vroef of laat keert de wal elk schip
waarmee die motivatie D66 te willen stemmen opdroogt.

M.i. is de rapportage van de nationale ombudsman
die aangeeft hoe de overheden de hufterigheid praktiseren en stimuleren
momenteel het belangrijkste issue.
Helaas legde Balkenende en de 2e kamer direct elke kritiek terzijde.
Een helder signaal van de politiek de burger niet te willen horen,
zelf niet via een zorgvuldige ombudsman.
Dat kan alleen maar meer verbitterde stemmen opleveren
voor radicale rechtse of linkse partijen die niet gezagsgetrouw zijn.
Als dat D66 had doen stijgen in de peilingen zou ik blij gestemd zijn.

Fritz van Rikxoort