D66-fractie maakt reclame voor commercieel bedrijf

Thu May 15 21:17:30 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

100% zeker ben ik niet - maar ik vrees dat D66 een domme uitglijder heeft
gemaakt...

Op,
   http://www.nieuwsbank.nl/_payment/order/48046840/inp/2008/05/15/B027.htm
staat dit persbericht van D66 en VVD,
   D66 en VVD: Nieuw middel tegen woninginbraak
   VVD en D66 hebben vernomen dat er een nieuw middel, kunstmatig DNA,
   verkrijgbaar is ter preventie van woninginbraak en het helpen oplossen
   van diefstallen.
   Het zo genoemde SelectaDNA is een vloeistof met een uniek DNA waarmee
   mensen hun waardevolle spullen kunnen markeren. Doordat de spullen
   door het unieke DNA gemerkt zijn, is het voor de politie eenvoudig om
   met UV lampen gevonden gestolen goederen te herleiden naar de rechtmatige
   eigenaar.

Omdat ik dit raar vind, heb ik wat verder gekeken...

Het gaat hier om de firma,
   Rhine Consulting
   http://www.rhinegroup.nl
   http://www.selecta-dna.nl
van ene Donald van der Laan.

Deze firma kwam eerder in het nieuws met een buzzer die het gehoor van
mensen onder de 25 irriteert en poogde dat in de markt te zetten als
'hangjongeren-bestrijder',
   http://www.rhinegroup.nl/snd/tone4.mp3
   http://www.compoundsecurity.co.uk/mosquito_distributors.html
   http://www.ad.nl/groenehart/woerden/2129744/Extra_waarschuwingsborden_voor_Mosquito.html

Vraag is waarom D66 en VVD reclame maken voor deze firma (lijkt me niet
de taak van een politieke partij) en of het wel echt zij...