Peilingen 8 mei 2008

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat May 10 23:06:23 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2008/5/10, John Wijsmuller <j.wijsmuller at planet.nl>:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Christelijke partijen verliezen 4 zetels, rechts wint 14 zetels en links
> gaat 10 zetels achteruit.
>  Christelijk en rechts hebben nu 90 zetels.
>  Waar gaat dat heen?

Richting de bestuurlijke dictatuur, John. In toenemende mate worden
burgers en/of de organisaties waarin ze hun bezigheid hebben in een
afhankelijkheidsrelatie geplaatst.  De bureaucratie veranderd van
gedaante, en in een onmenselijk richting. Welzijn wordt opgehangen aan
de - fatsoen moet je doen- normen van Balkenende, maar die stelt je
vervolgens niet in staat daaraan te kunnen voldoen. De ruk naar rechts
waar rechts altijd al op uit was en ik hoor D66 wel kermen maar er
niet al te veel tegenover te stellen. Hein heeft dus gelijk, de
inhoudelijke kant van D66 is mager, erg mager zelfs en hangt (in hoge
mate) af van wat anderen doen.

Links heeft kortom nog steeds geen antwoord op de rukken naar rechts.
Noch inhoudelijk, noch ideologisch en weet derhalve ook niet te
inspireren. Voor je het weet hangt de ´aanhang´ dan ook weer iets
anders aan.

Henk Elegeert