Trots op IV?

Karst de Jong karstdejong at YAHOO.CO.UK
Sun May 4 11:43:46 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Goede morgen,

--- aorta at home.nl wrote:

> Ik krijg af en toe de indruk alsof D66 meer
> geïnteresseerd is in het handhaven van
> de pro-capitalist status quo en bij voorkeur rechtse
> coalities smeden.

Dat is een interessant punt. D66 is een
sociaal-liberale partij en dat is altijd duidelijk
geweest IMHO. Welke coalitie er ook uit de bus kwam.
Maar als kleine partij is de invloed op het
economische beleid natuurlijk gering. De
'pro-capitalist status quo' klinkt als iets dat Eric
Hobsbawm uit zijn hoed zal toveren. Dan kon iemand
zoals Brinkhorst denk ik heel winig mee.

> Van Bommel hield recent anders een goed pleidooi
> voor boetedoening van de MP voor het
> slavernijverleden in Suriname.

Van Bommmel is een beetje publieksgeil. Eerst zegt hij
op het website van de Wereldomroep dat hij zich niet
met de Nederland-Suriname relatie gaat bemoeien om
vervolgens weer van alles te spuien. En zeer
ongenuanceerd ook. Je excuses aanbieden over de
slavernij is nogal complex. Iets wat Tony Blain niet
gedaan heeft trouwens.

Karst

Sent from Yahoo! Mail.
A Smarter Email http://uk.docs.yahoo.com/nowyoucan.html