Censuur: Provider haalt Fitna-site Wilders van Internet

Sun Mar 23 10:40:19 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bron:  Telegraaf
Datum: 23 maart 2008
Opm:   Op de URL,
          http://www.fitnathemovie.com
       staat,
          This site has been suspended while Network Solutions is investigating
          whether the site's content is in violation of the Network Solutions
          Acceptable Use Policy. Network Solutions has received a number of
          complaints regarding this site that are under investigation. For more
          information about Network Solutions Acceptable Use Policy visit the
          following URL: http://www.networksolutions.com/legal/aup.jsp

Website Fitna offline
---------------------

AMSTERDAM - Provider Network Solutions heeft zaterdagavond de website
fitnathemovie.com van PVV-politicus Geert Wilders offline gezet. De Amerikaanse
provider stelt in een mededeling dat er meerdere klachten zijn binnengekomen
over de site.

Network Solutions onderzoekt nu of de inhoud van de website in strijd is met de
reglementen van de provider. Op de site stond, op een zwarte achtergrond, de
tekst 'Geert Wilders presents Fitna - Coming Soon'. Daarnaast was een afbeelding
te zien van de voorkant van de Koran waarop de Arabische tekst Allahu Akhbar
staat, wat 'God is de Grootste' betekent.

Het was de bedoeling van Wilders op deze website zijn anti-Koranfilm Fitna te
vertonen. In Fitna wil hij zijn mening verbeelden dat de Koran, het heilige
geschrift voor moslims, een fascistisch boek is dat nog altijd aanzet tot
geweld.

Wilders zei zaterdagavond geen idee te hebben wat er aan de hand is. Hij gaat
het uitzoeken. 'Op hoeveel manieren kan ik nog worden tegengewerkt? Desnoods
ga ik persoonlijk dvd-tjes uitdelen op de Dam. Wat een wereld', aldus de
PVV-voorman. 'Ondanks alle tegenwerking geef ik niet op om Fitna snel te laten
zien', benadrukte hij verder.

Provider Network Solutions was zaterdagavond niet bereikbaar voor commentaar.

--------
(c) 2008 Telegraaf