Voorsprong Obama verdampt

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Mar 20 15:11:53 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nou nee, waarom/- mee zou ik blij moeten zijn?

Waarom krijg ik toch telkens die dwaze projectie toegeworpen?

Ik ben nuchter genoeg, Hein om de Amerikaans situatie (kennelijk!!!)
goed in te schatten. En ben -  net als de Dalai Lama - niet bij machte
de mening/en of de minds te beinvloeden van de Amerikanen. Het
moet/kan slecht zoals hij zei. uIt the hearts komen, en, niet met
geweld worden afgedwongen

Obama zelf begint dat nu ook in te zien ....
http://edition.cnn.com/2008/POLITICS/03/19/obama.interview/index.html

Als - en dat kun jij ook weten - mensen ´moeten´ veranderen zal dat
verzet oproepen, en daarnaast veel (heel veel) tijd vergen. Je zult
met goed onderbouwde - ook  realistische - plannen aan moeten komen en
van de daken "change" schreeuwen/roepen is dan niet erg productief.

Zit de wereld te wachten op een ander Amerika? Zal bijvoorbeeld
Balkenende c.s. zijn mede oorlogsmisdadiger Bush zal gaan afvallen,
denk je? Tijd dat ie het veld ruimt dus, opdat het ook werkelijk kan
gaan veranderen.... Ook hier, en verder ook in Europa.  Dat zit ook op
slot sinds de crisis omtrent Irak. Verdeeld ook door de "coalition of
the willing". Wat moet Europa met zo´n Irak  oorlog?

Wat daarnaast moet de taak zijn van NAVO, of ons eigen leger? Moeten
wij (blijven) deelnemen in door onszelf bedachte
vredes-/oorlogsmissies?

Moeten wij (godverdomme) trots zijn op ´onze jongens en meisjes´ die
in de valkuil zijn getrapt die door onze eigen
regering(/politiek/politici) zijn misbruikt?

Wat gaat Obama daar aan doen, en vooral HOE?!!!!

Wat gaan wij doen om die zgn. gevestigde belangen (lees: de huidige
conflicten oplossers) inzichtelijk te maken, waardoor er ook
daadwerkelijk iets kan gaan veranderen?

Kun je inhoudelijk op mijn kritieken ingaan ... ?

Henk Elegeert

Op 20-03-08 heeft Hein van Meeteren<heinwvm at chello.nl> het volgende geschreven: