Obama

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed Mar 19 10:58:32 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk, je hebt kennelijk iets tegen Obama. En je bent de enige niet.
Waarschijnlijk wordt je op je wenken bediend, want ze zullen deze man
zeker laten struikelen op weg naar het Witte Huis. Zo'n man mág geen
president worden, heeft "men" besloten. Dan nog liever bitchy Hillary,
die speelt het spel tenminste zoals "we" dat gewend zijn. Vuig, vies,
egeocentrisch, leep en geniepig. Een Amerikaanse D66-er.
Obama heeft een zwak voor een man die staat de tieren tegen een
hypocriet Amerika. Nou, ik steun die steum. God Damn America. Een land
dat zoveel ellende heeft veroorzaakt: de vuile oorlogen in latijns
Amerika, de duizenden en duizenden jonge mannen en vrouwen die gruwelijk
zijn vermoord door CIA-gestunde dicr=taturen, Vietnam, waar duizenden en
duizenden kinderen, vrouwen, boeren, burgers en militairen zijn
omgekomen in weerzinwekkende oorlogssituaties, het aan de macht brengen
van saddam, en de Sjah van Perzië, om later de "bondgenoot" weer te
laten vallen en zelfs te (laten) vermoorden, het steunen van de dikators
Musharaff in Pakistan en Karimov in Oezbekistan, allen maar om de eigen
invloed op de gotspe "War on Terror" te vergroeten (lees; "American
interest"). Ja, God Dams America, en niets God Bless America. Dus ik kan
Barack goed volgens dat bij deze tierende dominee zat.
Maar in deze campagne moet Barack natuurlijk iets anders doen, en de
eenheid preken. Terecht. je kan niet vloekend en tierend op je eigen
land, hoe gelijk je ook moge hebben, een presidentskandidatuur winnen.
   En het is belangrijk dat in de VS een éénheids-ideeal wordt
gereactiveerd. One nation with one proud people (zolang het maar niet
Ein Reich, Ein Volk, Ein Führer wordt...).
Het land wordt immers door zinloos geweld en etnische kloven uiteen
gereten. De Amerikaanse jeugd heeft geen enkel toekomstideeal meer. De
Amerikaanse industrie ligt er zieltogend bij. De algemene cultuur is
cynisme geworden en de aanbeden God de Dollar, die steeds minder waard
wordt. Er ZAL Change moeten komen, of je dat nu mooi vindt of niet.

Obama moet het spel spelen zoals het gespeeld moet worden, maar zijn
inzet is goed. Hope, change, eenheid.
Hij gaat het echter niet redden. Hij zal ten val gebracht worden, dat
zie ik de laatste dagen ook wel. Dus krijgen we ofwel een ijzervreter
McCain die het Bush tijdperk doodleuk continueert, ofwel een Clinton die
het Clinton-tijdperk doodleuk continueert.

En Irak zal nog verder wegzakken, het Midden Oosten zal nog onstabieler
worden, het anti-Amerikaanse en anti-Westerse Moslimfundamentalisme zal
nog fanatieker en gewelddadiger worden, de wereldcrisis zal toenemen, de
fianciële markten zullen nog verder in elkaar lazeren en jouw en mijn
spaarcentjes (als je die hebt, ik wel, als kleine ondernemer) zullen
door onze vrienden in de VS, die met hun aasgierbanken idiote hypotheken
hebben verleend, wegsmelten als sneeuw voor een lentezonnetje.

God Damn America, God Bless Obama.