Politieke blues (was: lijst opheffen?)

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Mar 18 11:16:25 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks schreef:

> Wat D66 betreft: Pechtold doet het prima - de peilingen trekken niet voor
> niets aan (maar dat komt vooral omdat Wouter Bos volkomen faalt). In het
> verleden heb ik veel kritiek op In 't Veld gehad (homo's, paus) maar ik
> vind dat ze het inmiddels prima doet (persoonsgegevens).

Prima?
Een paar zeteltjes erbij lullen met een glad verhaal is niet prima. Het
gaat om *daden* als het ertoe DOET! Zoals pal voor het milieu blijven
staan. En in een kabinetr de oorlog in Irak niet pikken. En je de
burgemeestersverkiezing niet laten afpakken.
Elke gelikte autoverkoper kan D66 zó weer in de 10 zetels brengen. En
dan? Het is leegte, niets dan leegte.
De partij is failliet: mentaal, psychologisch en moreel. De gladjanussen
hebben de partij overgenomen. De enigen in wie ik nog enigszins geloof
zijn Van Mierlo, Wijers, en Rinnooy Kan, maar die zijn allemaal opzij
gestapt, onpasselijk van de alledaagse politieke spelletjes die ook D66
als bestuurders/carrieristenpartij in de greep hebben gekregen.