lijst opheffen?

Mon Mar 17 23:58:24 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Elegeert <hmje at HOME.NL>,
>.... has been successfully distributed to the D66 list (58
>recipients).

 Dit zijn de mensen die de lijst via e-mail lezen. Maar dat zijn niet
 allen die deze lijst lezen. Ik hoor bijvoorbeeld niet tot die 58 want ik
 krijg nooit post; ik lees mee via het web.

 Daarom is het zo dom dat deze lijst zowel geheim is (ze is nergens bekend
 - zelfs niet bij LSOFT en dat is *heel raar*) als besloten (je moet lid
 zijn om haar te mogen lezen). Dat betekent dat D66'ers uberhaupt niet
 *kunnen* weten dat deze groep bestaat.

 Deze lijst zou zowel publiek als openbaar (dat is in dit geval niet het-
 zelfde) behoren te zijn. Vroeger was dat ook zo, trouwens, en toen nam
 het aantal leden voortdurend toe. De zaak ging op slot door dat Muijz/
 Meet-gedoe - waarna D66 ons ook nog eens vanwege Muijz (niet eens lid
 van D66) van haar website haalde - dat was bepaald geen slimme move.