Saving the Planet

Sat Mar 15 08:46:17 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder, over verborgen boodschappen in de Twin Peaks TV-serie,
>Sommige zie ik ook niet. Wat is de dubbele bodem van een 'draw pool' ?
>Gaat achter een knop van een lade soms biljarten/pokeren schuil ? Maar
>wat is dan de Dode Hond ?

 Het antwoord stond op de Bonus-DVD. Ik was er bijna: het gaat niet over
 biljarten maar over snooker.

 De Dode Hond is een mal. Houten knoppen van kastladen worden gemaakt met
 een mal en bij snooker legt men de ballen in een driehoek met een drie-
 hoekige mal. De driehoek is Osiris en *dat* is de Dode Hond. Een mal is
 daarnaast een soort lijmtang die de Twee sterrenbeelden Hond aan elkaar
 kit. Enfin, kom er maar eens op...

 En passant zag ik een andere Dode Hond op de Bonus-DVD: het Paas-ei
 raadsel (waar de Paaseiland-site van Boris van der Ham over gaat), heet
 in het Engels,
    The Mystery of the Egg

 Dat het in het Engels ook bestaat, was me wel duidelijk - maar ja: vindt
 de naam maar eens (dat 'Eastern Eggs' kan nog wel maar het yinyangen naar
 een 'ei'land niet - dan is iets dat Nederlandse Vrijmetselaars erbij be-
 dacht moeten hebben).

 Enfin, da's dan ook weer opgelost...
 D66 kan nu ook een Engelstalige Paaseiland-site maken.

 Zit de wereld ongetwijfeld op te wachten...