Zorg groeit explosief na marktwerking

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Mar 14 22:35:37 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2008/3/1, Bert Bakker <bertbakker7 at gmail.com>:

> Het voorbeeld van Henk (de maatschappelijk werker) heeft denk ik weinig te
> maken met de 'markt' - gewoon een voorbeeld van incompetentie, je komt het
> helaas erg veel tegen, vooral in de vagere vormen van hulpverlening.

Ze is afgelopen donderdagmiddag gecremeerd, Bert. Dit nadat ze haar
laatste dagen heeft doorgebracht in een hospice.

Volgens onze ´marktdenkers´ kon ze eerder nog spoedig naar huis en dat
zonder verdere ondersteuning.

Dit een voorbeeld van incompetentie noemen gaat wel erg voorbij  aan
het domme zorgsysteem waarbij onnozelen uitmaken wat er met de
´patient´ in kwestie aan de hand is, en wat die al dan niet nog aan
kan.

De incompetentie ligt bij de bedenkers van het zorgsysteem zoals we
dat nu kennen, Bert. Niks meer en niks minder.

Henk Elegeert