tetterdetet

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Jun 23 19:24:10 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks schreef:
>  Wellicht is een CDA/PvdA/VVD/D66-kabinet als
>  Balkenende-V na de volgende verkiezingen wel de enige mogelijkheid en
>  moet je dan 'neen' zeggen ?
Geen nee en geen ja. Je zorgt ervoor dan het MBK wordt bevrijd uit de
loodzware administratieve lasten (dat doe je met de VVD), je zorgt
ervoor dat de meest kwetsbaren in het arbeidsproces beschermd blijven
(dat doe je met de PvdA), je versoepelt het onstlagrecht bij de overige
sectoren (weer met de VVD, beetje CDA), je beschermt vrijheid van
godsdienst (dat doe je met het CDA, VVD komt wel mee), je bescherrmt
consequent het milieu (CDA, PvdA en misschien VVD aan je zijde), je eist
een onderzoek naar Iraq (PvdA aan je zijde, en je trekt de VVD wel mee),
je vernieuwt het kiesstelsel (VVD mee, Rutte is daar wel voor in, PvdA
kan ook meegetroken worden), je bestrijdt de idiote slarsissen en
bonussen in de semi-publieke sector (PvdA je maatje), je flexibiliseert
de pensioeingerechtigde leeftijd (VVD zeker voor te porren), enzovoorts.
Je zet kortom dat CDA lekker onder druk, en je trekt die partij de
progressieve en vrijheidslievende richting op. Je levert je niet uit. Je
houdt je je aan je afspraken met de kiezer en je levert dus geen majeure
punten in voor ministerspostje.

Overigens, jouw conservatief - progressief bschrijving deel ik niet.

Conservatieven respecteren al hetgeen is gegroeid in het verleden,
oraganisch is ontstaan dus. Niet aankomen, daarvanuit verder laten groeien.
Progressieven willen een breuk met het verleden en de toekomst zélf in
de hand nemen. Desnoods het verleden met wortel en tak uitroeien.

Ik denk dat ik 60% progressief ben en 40% conservatief. Zal de leeftijd
wel wezen.