Groene, Paarse en Gele periode van D66: Vrijheid & Arbeid

Tue Jun 17 13:02:52 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Alles over dit dossier staat op,
   http://www.fluks.combidom.com/peilingen/d66_geel.htm

Vrijheid & Arbeid
-----------------

Deze week gaat het in Den Haag over 'Vrijheid' en/vs 'Arbeid'. Hierbij
draag ik mijn steentje bij aan de discussie. Vraag is uiteraard weer: waar
komt dit allemaal toch vandaan ? Kijk, dit soort dingen staan niet in de
adviezen van de twee commissies Bakker... want het betreft occulte kennis.

Dit alles gaat - uiteraard - over mythologie, astrologie en alchimie...
enfin, lees maar...

* Op de pagina waar ik het een en ander over 'Geel D66' heb neergezet, heb
  ik vandaag een nieuwe regel toegevoegd over astrologie,
     http://www.fluks.combidom.com/peilingen/d66_geel.htm#vrijheidarbeid
  Daar staat,
     Godheid:    Vrijheid & Arbeid
     Astrologie: Kosmos
     Egypte:     Mut & Nekhbet
     Grieks:     Eileithyia
     Romeins:    Libertas
  ...met de voetnoot...
     Vandaar de cynische Nazi slogan 'Arbeit Macht Frei' en 'Een Moetje'.
  'Arbeid' was oorspronkelijk de bevalling. Hier staan dus de godinnen van
  de bevalling,
      http://en.wikipedia.org/wiki/Nekhbet
      http://en.wikipedia.org/wiki/Wadjet
      http://en.wikipedia.org/wiki/Mut
      http://en.wikipedia.org/wiki/Eileithyia
      http://en.wikipedia.org/wiki/Libertas

* Dit is gigantisch belangrijk want Eileithyia speelt een belangrijke rol
  bij de geboorte van Herakles (het Vrijmetselaars-raadsel van de Wezel -
  en dus bij de dood van de Dode Hond) en Libertas is niemand minder dan de
  Godin van de Rede (ook een beetje Isis en Athene, trouwens) van de Franse
  revolutie, van het Vrijheidsbeeld in New York en het beeld op het Capitool
  in Washington.
  Tijdens de Franse revolutie werd de Notre Dame in 1793 omgedoopt tot de
  'Tempel van de Rede' en werd Maria vervangen door 'Lady Liberty'. Toen
  de USA 100 jaar bestond, gaven Franse Vrijmetselaars het land het Vrij-
  heidsbeeld, ontworpen door de vrijmetselende beeldhouwer Bartholdi en
  gebouwd door de vrijmetselende Eiffel (in tal van Vrijmetselaars-codes
  staat de 'Eiffeltoren' dan ook niet voor de Eiffeltoren maar voor de
  occulte achtergrond van het Vrijheidsbeeld).

* Ooit brandde in Rome de tempel van Libertas af en op dezelfde plek werd
  de eerste openbare bibliotheek ter wereld gesticht - eveneens gewijd aan
  Libertas (waarmee een kwestie is opgelost waarover op deze lijst gediscu-
  sieerd is: wat is de relatie tussen 'Vrijheid' en het 'Boek' ?). Nou, dit
  dus. Het was niet fout van mij om het destijds aan het Egyptische Boek
  van de Dood te koppelen (want daar staat Mut-Nekhbet immers in), maar het
  was niet volledig.

* Ook (zie de voetnoot) kan nu worden begrepen waarom de Nazi's op het hek
  van concentratiekampen de leuze 'Arbeit Macht Frei' zetten. Dat ging dus
  over de 'hergeboorte' van (d.w.z.: de moord op) gevangenen.
  En als een stel moet trouwen vanwege zwangerschap is er sprake van een
  'Moetje'. Dat is dus een Egyptische godin.

* Nekhbet en haar zuster Wadjet zijn de twee slangen van Boven en Onder
  Egypte (Zuid en Noord Egypte) en de horens van de duivel. Men ziet ze op
  de website van Gerard Schouw. Ze gingen op in Mut en deze ging op haar
  beurt weer op in Isis en Hathor (de moeder en echtgenote van Horus).

* Eileithyia is de Godin van de Vrijheid van meningsuiting (daar blaten de
  liberalen tegenwoordig zo over) en van de directe democratie. Dit is dus
  niet alleen van belang voor Geel D66 maar ook voor de Vrijzinnig democra-
  ten onder ons. De bron van dit alles is dus occult van aard, rationeel is
  het beslist niet. Het is zo gek als ik weet niet wat.

Er zit een fraai verhaal achter over het Amerikaanse Vrijheidsbeeld (daar
zit ook een beetje Athene en Columbia in) - maar dat vertel ik later nog
wel eens. Kan ik dat t.z.t. een beetje ophangen aan wat reeds hierboven
staat...

Probleem is dat de werkelijke betekenis van dit alles uiteraard omgekeerd
is: 'Vrijheid & Arbeid' staat voor slavernij. De Phrygische muts (van Mut)
uit de Franse revolutie heeft ook al weer iets moois met slavernij en moord.
Zeg maar: voor een moeilijke bevalling.