Schaduwcommissie-Bakker presenteert rapport

Aris B. B.Aris at TWEEDEKAMER.NL
Sun Jun 15 14:05:30 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste mensen,

Het Basisinkomen was begin jaren '80 ook een hot topic binnen D66; Paul van Schilfgaarde heeft er voor het SWB (ons wetenschappelijk bureau) nog een Discussienota over uit. In het debat speelde (naast partijleider Maarten Engwirda, daarna lid van eerst de Nederlands en later de EU-rekenkamer)ook Bert Bakker een hoofdrol, die als ik me goed herinner allerlei toch wel lastige praktische bezwaren te berde bracht. Bij andere partijen (buiten D66, de Groenen en ik geloof ook de PPR, nu deel van Groen Links) was er inderdaad totaal geen interesse in dit onderwerp.

Bernard