Schaduwcommissie-Bakker presenteert rapport

Sat Jun 14 15:14:06 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Toch wel een recht op basisinkomen met de plicht van een basisbaan?

Voel nog steeds nog meer voor dat voorstel van jaren geleden
van NB vele sociale-dienstdirecteuren, beetje D66-links:
recht op (basis)uitkering mits voldoen aan plicht
tot scholing en (deeltijd)werk
en bovenal levensloop:
recht op scholing gedurende het leven, vroeg of soms laat;
opbouw van recht op betaald verlof zonder paternalisme,
dus zelfbeschikking t.b.v. zwangerschap, scholing, sabatical, ...;
opbouw pensioen tijdens werk danwel arbeidsongeschiktheid.

Fritz van Rikxoort