Obama capitulates

Tue Jun 10 15:38:38 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Aan de ene kant is het wel aardig te zien dat iemand zo enthousiast is
voor een specifieke kandidaat (in het onderhavige geval Hein van Meeteren
<heinwvm at chello.nl> en Alexander Pechtold voor Obama), aan de andere kant
is het ook ietwat inconsistent,
 * Om in Nederland tegen een populist te zijn - maar juist weer voor als
   die zich ophoudt in de States en 'Obama' heet,
 * Om tegen de oorlog in Iraq en Afghanistan te zijn omdat die door Bush
   zijn begonnen - maar juist weer voor oorlogen tegen Iran en Pakistan
   als Obama ze wil.

Vooralsnog heb ik wat meer vertrouwen in John McCain - al zou ik nooit
achter hem aanlopen. De komende 4 of 8 jaar blijft alles in de States
gewoon hetzelfde, hoor. Dankzij de energie-crisis zal het zelfs nog meer
hetzelfde worden dan het ooit eerder het geval was.

Dat geldt trouwens ook voor Nederland: over een paar jaar heeft men het
over de 'linkse jaren Balkenende' en verlangt men terug naar die 'losban-
dige bewindslieden' van de CU. Men zal nostalgisch terugdenken aan de
'goede ouwe tijd' dat men dagelijks in de file stond. Op dat moment boft
men als er een paar uur per dag electriciteit is en kookt men z'n dage-
lijkse portie koolraap op kacheltjes die branden op sprokkelhout.
Wie momenteel voor windmolens is, zal ook dan het hoogste woord hebben -
kwestie van 'voorbereid zijn op de toekomst'...

Enfin, men kan trouwens stemmen op,
   http://www.voteforpresident.org