Doorbraak in cannabis-onderzoek

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Jun 5 02:00:13 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 04-06-08 heeft Henk Vreekamp<vreekamp at knoware.nl> het volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Hmm, ik las het inderdaad in The Guardian. Volgens mij is er al veel eerder
> over gepubliceerd - de Wagenigse teeltverbetering heeft de werkzame stof
> veel zwaarder gemaakt.

Het hoger gehalte werkzame stof maakt THC werking niet groter. Je hebt
er minder van nodig, en je blijft hooguit langer onder invloed.
Anders dan met alcohol waar hogere concentratie wel invloedrijk is en
zelfs tot de dood kan leiden.

> Teveel is altijd schadelijk,

Voor de werkzame stof THC is dat aanmerkelijk lastiger vast te
stellen. Immers het aantal receptoren neemt erdoor niet toe. Dus waar
moet het ´teveel´ dan in resulteren? Opnieuw, men blijft  wat langer
onder invloed. Het beter kunnen dosseren neemt erdoor juist wel weer
toe.

> zelfs gechloreerd water.
> etc.  Dit soort rampberichten zijn op zich al disproportioneel, verbreid
> door fanate tegenstanders.

Voor hen is het koren op hun mallemolen .... de klap hebben ze elders
al opgelopen? ;)

In elk geval denken sommigen dat het door het verhoogde gehalte
beschouwd zou moeten worden als een harddrug. Je reinste kolder
derhalve, maar je haalt er de non-argumenten gebruiker(s) snel uit in
een dergelijk debat/discussie.

> Dat er niks aan de hand zou zijn is natuurlijk
> ook weer niet waar...

Nee, soms gebruikt als alternatieve zelfmedicatie .... een indicatie
dat het goed misgaat met onze maatschappij, en het welzijn van haar
burgers.

Henk Elegeert