(Muijz Meet ) Re: Garmanbozia: De Walrus, de Franse revolutie, en Klaar voor de Klim

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Jun 2 14:02:24 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hoera!! We zijn weer thuis!

Muijzensnorretje:

Destijds was ruim bekend - ook in kringen rond De Groenen - dat het hier
om een aanhangster van rechts-extremistisch gedachtengoed ging.
Maar dat vond Hein dus geen reden om zich daar verre van te houden.

Heineman:

Inderdado, meneer Muijzenheuvel. Als bij "anderen" of "in kringen" iets
beweerd wordt over mensen, dan staat voor mij geenszins vast of hetgeen
rondgefluisterd, rondgetetetterd of rondgeroddeld wordt ook wáár is.
Misschien is dat de essentie van het verschil in uw en mijn geestelijke
faculteiten. Ik ben een vrije geest, en oordeel het liefst op basis van
eigen waarneming, eigen onderzoek. U neemt maar wat aan, laat zich leiden
door verhaaltjes "in kringen", en vestigt daar een oordeel op. Een kwestie
van intelligentie plus vrijznnigheid, lijkt me. Van beiden lijkt u weinig
kaas te hebben gegeten.

Muijzenhelling:

Hein van Meeteren was een schaamteloze opportunist.
(Hij is dat overigens nog steeds.)

Heineman:

De kwaliteit van uw redenatie is in de jaren aanzienlijk gestegen, zie ik.
Gefelicifloptstaard!

Muijzenknobbel:

Dat is een rake observatie van iemand die zijn tegenstanders
stelselmatig
voor Feldwebel of NSB-ers heeft uitgemaakt, of ze met de SS-vergeleek.

Heinebeest:

U moet niet generlisern. Ik heb U wel eens met een Pruissische Feldwebel
vergeleken. Niet zonder grond. U gedraagt zich nog steeds als een kruising
tussen een Stasi-informant en een rancineuze jofferspoedel. En wb NSB: ja,
Nederland zit vol NSB-ers, met die mentaliteit van lkker klikken, stiekem
elkaar neerhalen, achter elkaas rug om nare dingen dingen doen, meebwegen
met de macht en de mogelijkheden, lafheid. Theo van Gogh had groot gelijk:
dit land is nog steed grotendeels een NSB-land. De SS? Bedoelt U de Waffen
SS of de Hollandsche SS?

Muizenpukkel:

Tja, er zijn nu eenmaal een hoop warhoofden in de wereld; mensen met
een dubbele achternaam en een schaamteloos opportunisme hebben
niet het alleenrecht op onzin.

Heineheld:

Ook hier is de inhoudelijke brille van uw betoog weer ontzagwekkend te
noemen. Waar haalt u deze litteraire bloem vandaan? Misschien weer tijd
voor een prijs? Of een nominatie?

Muizenstoep:

Hein van Meeteren heb ik leren kennen in 1994 in de discussiegroep
dds.technopolis. Hij viel daar op door een combinatie van monumentale
domheid en een per fietspomp tot zeppelingrootte opgeblazen ego.

Heinekerel:

Wat eenprachtig proza weer. Die monumentale domheid koester ik overigens
nog immer. Zalig zijn de onschuldigen van Geest. Ik ken m'n Bijbel. En leg
me maar eens uit, beste Muizenpiemel, hoe je met een eenvoudige HEMA-
fietspomp een Zeppelin op wilt blazen. Ik bezwijk al bijna aan m'n
luchtmatras. Een Zeppelin zou m'n dood zijn.

Muizenkeutel:

Als Hein een discussie met mij op inhoudelijke punten dreigde te
verliezen,
en dat gebeurde nogal eens, haalde hij steevast het feit er bij dat
ik geen
betaald werk verrichtte. Hij kreet mij dan bijvoorbeeld uit voor
'arbeidsreservist'.

Heinedrol:

Ik verlies altijd en eeuwig mijn discussies met Erik van den Muijzenberg
te Amsterdam. Dat zit me echt dwars. De man heeft zo'n brille, zo'n
verlichte geest, zo'n verbale verfijning en zo'n magistrale timing, dat ik
het altijd afleg. Verder is hij gespeend van elke vorm van rancune of
zuurheid. Hij luister naar de ander met warme belangstelling en probeert
zich stelselmatig in de drijfveren van zijn gesprekspartner te
verplaatsen. Ja, tegen hem velies ik het keder op keder. Ik kan
daartegenover niet veel meer doen dan het afschuwelijke
scheldwoord "abeidsreservist" zetten. De pijn die ik daarmee heb
veroorzaakt is onbeschrijfelijk. Ik bied mijn excuses aan.

Muizenbibs:

Hein van Meeteren was het niet met het artikel eens.
Dus nodigde ik Hein van Meeteren uit aan te geven wat er dan mis mee
was.

Heineknie:

Nou....euh....de waarheid is wat lastig te ontouden, merk ik. We worden
een dagje ouder. Muizenbalkje schreef eerst het artikel, nou ja, artikel,
eerder zijn litanie, gejengel en ergerniswekkende
gelijkhebberigheidsepistel. Toen ik daar op gewezen werd door een bekende
trok ik aan de bel bij wikipedia. Daar werd ingegrepen. En Muizenbengel
moest zijn "artikel" laten herschrijven door aan ndere wikipediaan.
hetgeen geschiedde. Tot op heden is het artikel op slot en mag ons Muiske
er niet met zijn grijpgrage vingertjes aankomen. Verstandige jongens, die
wikipedianen.

Muizenbaas:

Echt in de pan sloeg de vlam pas nadat iemand aan het artikel een
passage
had toegevoegd over Heins perikelen met de belastingdienst die
destijds tot
een veroordeling hebben geleid.

Heineboef:

Er werd een anoniem vonnis gekoppeld aan mijn naam. Dat mag niet. Dat was
in strijd met de anonimiseringsrichtlijn van de Justitie. Verder bevatte
die vermelding foute gegevens. En werd geciteerd uit een Volkskrantartikel
dat de Volkskrant allang had ingetrokken wegens foutieve feiten. Het
artikel is ook niet meer in het archief te vinden. Daategen heeft een
raadsvrouwe uit Rotterdam toen hard opgetreden. Met resultaat. Zo werkt
dat in een rechtsstaat.

Muizenlokdoos:

Neutral Point of View is inderdaad een eis die aan Wikipedia-artikelen
wordt gesteld. Daar kon Hein niet mee uit de voeten, want een neutraal
standpunt houdt natuurlijk in dat er niet alleen positieve zaken over
een
persoon in een biografisch artikel komen te staan, maar ook de minder
fraaie kanten.

Heinekluif:

Nee, goed of fout, mooi of lelijk zijn niet relevant. Ik leg je het nog
éénmaal uit: het gaat om objectieve verifieerbare FEITEN, beste Erikje.
Fraaiheid is geen criterium.

Muizenbal:

Hein van Meeteren ging zich vervolgens op zijn bekende rellerige en
tierende wijze met het artikel bemoeien, dreigde Wikipedia met een
rechtzaak, zou naar Amerika afreizen om oprichter Jimmy Wales te
spreken etc. etc. etc.

Heinenlap:

Hein heeft zich op de welbekende doortastende en principiële wijze geweerd
tegen het misbruik van een encyclopedie voor persoonlijke vetes, het
uitvechten van sneue rancunetjes en het halen van eigen gelijkjes. *Een
encyclopedie is een encyclopedie*. En gelukkig was de meerderheid van de
Wiki-gemeenschap het met Hein eens en maakte een technische voorziening om
Erik en zijn sokpoppetjes te beletten Hein verder via een artikel aan te
vallen of zwart te maken.

En nu ga ik m'n zoontje van school halen, ik hou me liever met échte
kinderen bezig, dan met kinderachtige middelbare heren die hun ongelijk
niet kunnen verkroppen en vastzitten in hun spleen.

Liefs van Hein uut de Utrechtsebuurt