Garmanbozia: De Walrus, de Franse revolutie, en Klaar voor de Klim

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Jun 1 12:41:36 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het verhaal gaat verder. Omdat ik op dringend verzoek van één van onze
campagnemedewerksters inderdaad dat kopje thee had gedronken bij  Mellie
Uyldert te Bilthoven (de term "toverkol" is pejoratief) meende een
wakker "antifascisme comité" uir de buurt van Nijmegen op een Arnhemse
muurkrant te moeten melden dat Hein WvM een "Hitlervereerder" was, omdat
hij bij Mellie was geweest én een dubbele achternaam bezit. Die
combinatie was voor onze extreemlinkse vrinden genoeg om mij
publiekelijk voor neo-fascist uit te maken.  De Heer Erik vd M, u
welbekend, zag hierin onmiddellijk een gelegenheid om zijn oude wrok
tegen me weer nieuwe brandstof te geven, en schreef in Wikipedia, jawel
in die encyclopedie, een geheel "neutraal en encyclopedisch artikel"
over deze Uyldert-bezoeker. U kunt het wel raden, weer vol met de
bekende litanieen, klaagzangen, beschuldigingen en negatieve suggesties.
Jaja, zo gaat dat bij onze moderne encyclopedisten, die de encyclopedie
kennelijk zien als een medium waarlangs je vetes kan uitvechten middels
het schrijven van "NPOV" lemma's (Neutral Point of View).   vdM werd
vervolgens door de gehele gemeenschap van wikipedianen hardhandig tot de
orde geroepen, men herschreef het artikel, en vdM kreeg diverse
blokkades aan zijn broek. Hij moest plechtig beloven dat hij met z'n
vingertjes nooit meer aan het artikel mocht komen. Hetgeen hij inderdaad
nooit meer deed.
Het artikel is inmiddels beschermd en kan slechts door enkele
wikipedianen worden aangepast.

Overigens, dat artikel in de Groene Amsterdammer was geschreven door een
meneer die ook niet geheel bekend staat als een neutrale en objectieve
journalist. René Zwaap, bekend om zijn  linkse vooringenomenheid.

Zo zie je maar weer, je gaat tien minutjes langs bij een oude dame in
Bilthoven, drinkt een kop thee en keuvelt wat, en de ratten staan al
klaar om te bijten. Lekkere wereld he, Antid, die politiek.