Garmanbozia: De Vuurtoren en het Kompas

Sun Jun 1 10:03:38 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL> schreef,
>Your = CIA   Mother = Overheid  Know = Geheime Kennis, dus  Inlichtendienst,
>Geheime Dienst  Should = Wet (dat wet met ZOU moeten doen, volgens de wet)

 Je trekt het in het belachelijke, kennelijk zie je het niet alleen echt
 niet maar *wil* je het ook niet zien.

 Voorbeeldje dus maar weer waaraan ik eerder refereerde.
 Let nu goed op, want hier leer je dus echt van... mischien zie je het nu
 wel.

 Ik noemde eerder het Beatle-liedje,
    The Fool on the Hill
 Voor wie het niet doorheeft: dit liedje gaat over een,
    vuurtoren
 (de Hill is een eilandje of zijn de duinen de Fool is het Volle licht dat
 er Full voor gaat).
 Geel D66 weet dit. Dat soort types heeft immers iets homo-erotisch met
 vuurtorens. Eigenlijk is Geel D66 zelf een vuurtoren (plus misthoorn uiter-
 aard - die komt trouwens ook in het liedje voor).

 Voor jou, Hein, is dit van belang. Jouw Obama heeft namelijk *ook* iets met
 vuurtorens. En als je bij de feestcommissie van D66 iets aardigs had gezegd
 over vuurtorens ('Kijk daar eens, de Brandaris'), had je hoger op de kandi-
 datenlijst van D66 gestaan. Zo simpel ligt het...
 Was jou gevraagd 'wat je vindt van de koers van D66' en je had destijds
 een pillendoosje uit je zak gehaald en de heren een Pottertje gepresenteerd
 terwijl je had opgemerkt 'dat je altijd je kompas bij je had', dan was het
 beslist een verkiesbare plaats geworden. Sociaal-liberalen weten immers dat
 een kompas beslist geen sterrenbeeld is.

 Jij wil er niets van weten omdat het allemaal raar klinkt. Ik wil er juist
 alles van weten omdat het raar klinkt. Geel D66 weet hier alles van omdat
 het raar *is*.