Garmanbozia: De Walrus, de Franse revolutie, en Klaar voor de Klim

Sun Jun 1 08:32:39 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Antid,

Sommige politici zijn tot alles bereid om aan stemmen te komen.
En zo toog lijsttrekker Westerouen van Meeteren van De Groenen
ooit eens naar Mellie Uyldert om gezellig een kopje thee te drinken
met deze rechts-extremistische toverkol:

"Van Meeteren liet de lezers van Uylderts clubblad De Kaarsvlam weten
dat hij een uiterst leerzame gedachtenwisseling had gehad met het
kruidenvrouwtje en daarbij riep hij alle Uyldert-fans op de stem op
zijn partij uit te brengen. Dat formuleerde hij zo: 'Het was een goede
gedachtenwisseling. We hadden het erover hoe kaal de huidige politiek
is geworden. Hoe weinig bezield de huidige generatie politici zijn werk
doet. Hoe weinig mensen nog echt warm kunnen worden en zich in willen
zetten voor een idee, een visie of een ideaal. Mellie vertelde ons van
het ''genius'', de diepere stem van de wijsheid in ons, waarmee we
contact kunnen krijgen, en hoe vroegere koningen of heersers zich vaak
lieten leiden door zo'n stem.' Dit, aldus de ecologische lijsttrekker,
kon dienen als inspiratie voor een 'derde weg', 'tussen de kilte van
het kapitalisme en de verstikking van het communisme'."

(De Groene Amsterdammer 30-11-1994)

Volgens Van Meeteren ging het overigens om een bezoekje van slechts
10 minuten.
https://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.cgi?
A2=ind0409&L=D66&P=R44007&I=-3&X=1C91313EC3802B0BDA&Y=muijz%40dds.nl

Erik vdMb