Markt werking (Amerikaans Congres akkoord met steun huizenmarkt)

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Mon Jul 28 18:03:55 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Met misschien 1 kanttekening Martijn,The Feds, zoals je zegt een PRIVATE
> BANK is in 1913 door CONGRESS gejast. Letterlijk want congress was op al
> op Kerstvakantie (recess) en er waren slecht 16 leden in de avond present
> die allen voor stemden en dus is het door JP Morgan and friends zo
> versierd.

Tja, bizar he. Het is overigens een heel moeilijke tussenvorm, ik geloof
dat de president bijvoorbeeld de voorzitter nomineert. En grote banken
moeten verplicht aandeelhouder zijn. In Italie was dat in ieder geval tot
het aftreden van Fazio ook het geval. Ik weet niet of dat inmiddels is
veranderd. Een beetje googelen en kijken of we website van de Italiaanse
centrale bank gaf geen uitsluitsel. In Nederland hebben overigens de
omgekeerde gekte, overheidsinstanties waaronder nota bene de
belastingdienst die de burgers hun klanten noemen...

> Daarom hebben we hier een Private Centrale Bank. Belachelijk ja zeker maar
> geen mens die het terug kan draaien.Ron Paul de Republikeinse Libertarian
> President candidate is verschillnde malen zichtbaar in de volgende
> Video.

Die Ron Paul is wel een beetje een typische vent hoor. Hij is zoals wel
meer libertariers een gold bug, iets dat ik nooit heb kunnen begrijpen. Ik
las laatst in een discussie een mooi citaat van Warren Buffett:

Gold : "It gets dug out of the ground in Africa, or someplace. Then we
melt it down, dig another hole, bury it again and pay people to stand
around guarding it. It has no utility. Anyone watching from Mars would be
scratching their head."

(Click op de eerste video links:Money, Banking en de Federal