Herstel de democratie !!, was Re: Ratten schofferen (opnieuw) fatsoensnormen

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Jul 18 01:00:01 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2008/7/17, Hein van Meeteren <heinwvm at chello.nl>:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Klopt. Althans: de partijen willen graag een vorm van democratie waarin zij
> het voor het zeggen hebben en houden, en de kiezer op een tweede plan staat.
> Dr kiezer mag bestemmen welke partij-man of partij-vrouw het wordt.
> Daarbuiten is er geen keuze. Ze roepen daarom zo hard om de "representatieve
> democratie", omdat zij in hun zogenaamde "vertegenwoordigende functie" hun
> trouwe partijvrienden kunnen afvaardigen. Zetels in het parlement worden dan
> ook niet door *burgers* ingenomen, wat zou moeten (VOLKSvertegenwoordiging)
> [...]

Precies, en daarom ook moeten we een einde zien te maken aan deze
Epo-ge-/misbruikers in den politiek. Niet het systeem zelf is ziek,
dat zijn de lieden (Epo = machtsmisbruik) die de posities bezetten.

Het (machtsmisbruik)spelletje met/tegen Fred Spijkers (Artikel 7 vd
overeenkomst ten volle in zijn nadeel uit te laten werken - nota bene
tegen de geest van de overeenkomst in) is een schandaal van een
ongekende omvang.

Een zichzelf respecterende democratie staat zoiets niet toe. Dus kom, actie !!
Herstel onze democratie, en weg met die criminele politieke partijen.
Partijen die de ´overheid´ kennelijk zien als een (lees:hun)
uitzendbureau voor actieve leden van die clubs.

I k w i l  bestuurders en politici d i e  h u n  r o l  e n  t a a k
s e r i e u s  n e m e n,  e n  i n  d e  g e e s t  v a n  d e  d e m
o c r a t i e !! Ik wil hen kunnen kiezen op grond van (bewezen)
bekwaamheid.

Henk Elegeert