Groene, Paarse en Gele periode van D66: Wie is Herakles ? (Addendum)

Thu Jul 17 10:28:24 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Alles over dit dossier staat op,
   http://www.fluks.combidom.com/peilingen/d66_geel.htm

Wie is Herakles ? (Addendum)
----------------------------

 * In het voorgaande werd betoogd dat Herakles de 'Poortwachter' (Engels:
   Gate Keeper) van de Olympus is (overigens zijn de Vier Seizoenen de
   bewakers, volgens andere bronnen de Uren) en dat dit in de Vrijmetselarij
   van belang zij. Als men eenmaal weet dat men hierop moet zoeken (Herakles
   staat bijvoorbeeld prominent op de Brandenburger Poort in Berlijn - op
   dit soort dingen stuit men dan), dan komt men al ras een stuk verder...

 * Zo vindt men bijvoorbeeld een Vrijmetselarij-site bij de Volkskrant,
      http://www.volkskrantblog.nl/blog/4260
   van een blogger die zich 'Poortwachter' noemt.
   Het aardige is dat - hoewel hier niet veel staat en de site niet meer
   wordt bijgehouden - veel te vinden is dat ik hier eerder heb beweerd
   (mijn bewering kwamen echter voort uit inductie van de data, niet uit
   alchimie) - bijvoorbeeld op,
      http://www.volkskrantblog.nl/bericht/48989
   alwaar,
      Met behulp van symbolen die in het kader van verschillende ritualen
      met elkaar in verband worden gebracht overdenkt men het 'Ken u zelve'.
                                                               ^^^^^^^^^^^
   Dat schreef ik zelf dus ook - dit gaat over het opschrift van de Tempel
   van Apollo in Delphi - en daar kreeg Herakles, de latere Poortwachter
   van de Olympus, de opdracht zijn Werken uit te voeren - werken die gaan
   over de 'Geestelijke volwassenwording' van de Mens. (in feite gaat het
   om hersenspoelingen in het kader van de 'Harmonia' van de Alchimie,
   vandaar dat de onevenwichtige Herakles de God is van de Harmonie).

 * Vooral het stuk over het Vlaams Belang,
      http://www.volkskrantblog.nl/bericht/73277
   is een eye-opener. Hier staat weinig anders dan dat Belgie volkomen ver-
   pest is door Vrijmetselaars. Een bron, het boek van Andries van den
   Abeele, heb ik nota bene zelf gebruikt - het staat op mijn pagina,
      http://www.fluks.combidom.com/peilingen/d66_geel.htm
   zowaar als aanbevolen literatuur.

 * Maar er staat ook iets zeer belangrijks. Op,
      http://www.volkskrantblog.nl/bericht/49504
   staat,
      Canon 1374 van het kerkelijk recht, die onder paus Joannes Paulus II
      werd ingevoerd, legt sancties op aan mensen die zich aansluiten bij
      verenigingen die samenzweren tegen de kerk. Toenmalig kardinaal Joseph
      Ratzinger publiceerde op 26 november 1983 een toelichting, waarin
      hij duidelijk maakte dat die bepaling van toepassing is op vrijmetsel-
      arij, omdat men haar principes altijd als onverzoenbaar met de kerke-
      lijke leer beschouwd heeft. Daarom blijft het lidmaatschap van die
      organisaties door de kerk verboden. Kardinaal Ratzinger stelde toen
      dat mensen die lid zijn van een vrijmetselaarsloge een ernstige zonde
      begaan en de communie niet kunnen ontvangen.
   Kijk, dit gaat natuurlijk niet over het bakken van zandtaartjes op zon-
   dagmiddag. Hier staat domweg dat zowel de huidige en de vorige Paus de
   Vrij-metselarij zien als een vorm van Satanisme. En dat is ook zo...
   daarom moeten we als D66 van dit *vreselijke gedachtengoed* af.

 * Op een van deze Volkskrant-pagina's staat een link naar,
      http://www.alt-wereld.nl
   Dit liegt er allemaal niet om.