Ratten schofferen (opnieuw) fatsoensnormen, was Re: Het Raadsel van de Wip

Marcel van Dalen m.dalen10 at CHELLO.NL
Sun Jul 13 09:54:12 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De publicatie van het onderzoek van de UvA in de zaak Spijkers werd in
eerste instantie tegengehouden door Brenninkmeijer, de nationale ombudsman,
Hij probeerde dat te doen in zijn functie als lid van de redactie van
Openbaar Bestuur. Enkele jaren geleden heeft hij een rapport geschreven over
de kwestie. Daarin wordt gemeld dat de kwestie Spijkers behoorlijk is
opgelost. Hetgeen volstrekt niet het geval. In drie brieven, aan mij
gericht, verwijst de landsadvocaat naar het onderzoek.  Zeer opmerkelijk dat
in de strijd van het kabinet tegen Spijkers een landsadvocaat wordt ingezet
tegen een eenvoudig raadslid te Ede.
En nu?
Marcèl van Dalen