Ratten schofferen (opnieuw) fatsoensnormen, was Re: Het Raadsel van de Wip

Marcel van Dalen m.dalen10 at CHELLO.NL
Sun Jul 13 09:48:37 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ook in een gemeenteraad bepaalt een meerderheid of een motie (als zijnde een
nieuw agendapunt) in behandeling wordt genomen.
Uiteraard heeft Cees van der Knaap als staatssecretaris onrechtmatig
gehandeld. Tegen de wil van de TK heeft hij het dossier Spijkers opgeborgen
in het Nat. Archief. Het gaat in deze kwestie niet meer om Spijkers.
Lees Binnenlands Bestuur van afgelopen vrijdag; lees De Volkskrant van
gisteren. In eerste instantie betrof het de ondeugdelijkheid van de AP 23
landmijnen. Mogelijk zou een verbinding gelegd kunnen worden tussen de
vuurwerkramp Enschede en een voorraad landmijnen die wellicht opgeslagen was
in Enschede.
Lees het boek "Een man tegen de staat" van Alexander Nijeboer.
Lees het wetenschappelijk onderzoek van 12 studenten van de UvA;
Lees het tijdschrift "Openbaar Bestuur" nr. 3 en nr. 4, jaar 2008.
Hierin wordt als kwade genius gezien: Cees van der Knaap.
Ook in deze kwestie wordt iedereen gedekt door iedereen.
Van Vollenhoven is gevraagd; hij was bereid. Echter in zijn functie heeft
hij toegang tot het Nat. Archief. De nieuwe bemiddelaar Agnes Jongerius
heeft die toegang niet. Opmerkelijk is dat het ministerie van Defensie afg.
week meldt dat de zaak is opgelost en dat de MP meldt dat enkele zaken nog
dienen te worden opgelost.
Aardig was dat op 23 januari jl. Middelkoop in Ede zeer boos wegliep bij een
tv interview toen hem vragen werden gesteld over Spijkers/motie/van Dalen.
In jan. Meldde Pechtold dat Van der Knaap een goede bgm van Ede is.
Momenteel wordt de Tk fractie van D66 enigszins kritisch.
De fractie van D66 Ede vindt Van der Knaap niet integer.
Maar wat te doen? In de TK?  Het enige Tk lid dat actief iets aan de kwestie
heeft gedaan en nu nog doet is Christa van Velzen van de SP.
D66 manoeuvreert uiterst behoedzaam.
Kortom: wat nu?
Marcèl van Dalen