Groene, Paarse en Gele periode van D66: Wie is Herakles ? (Addendum)

Sat Jul 12 23:21:19 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder,
 https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0807&X=&L=d66&P=R13752
 https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0807&X=&L=D66&P=R19165
>Herakles moest in zijn Werken de sleutels vinden om uiteindelijk God te
>worden. (...) De Werken van Herakles staan voor de beproevingen in het
>leven van een mens.

 Ik merkte dit op omdat dit de enige logische conclusie is die men uit de
 deterministische waanzin van al wat Geel zij, kan trekken.

 Als het klopt, dan moet het bewijs ervan liggen in de oorsprong van de
 Werken. En dat blijkt inderdaad het geval...

 De opdracht de 12 (eigenlijk 10) Werken uit te voeren, kreeg Herakles
 van het Orakel van Apollo in Delphi (dat gemanipuleerd was door Hera)
 nadat hij, gekgemaakt door dezelfde Hera, z'n vrouw en kinderen had
 vermoord,
    http://en.wikipedia.org/wiki/Herakles#Youth
    http://en.wikipedia.org/wiki/Pythia
    http://members.tripod.com/~Kekrops/Heracles_Full_Story.html
 Volgens,
    http://en.wikipedia.org/wiki/Know_thyself
 stond in het voorportaal van deze tempel,
    Gnothi seauton =
    Know yourself  =
    Ken U zelf
 Dit is het devies van zowel de Vrijmetselarij als de Rozenkruizers,
    http://www.vrijmetselarij.net/lichtenvrijheid/TXT/Kenzelf.html
    http://hemelaarde.mystiek.net/04%20heterotopie.htm

 Waarmee de verlichte spirit het wederom heeft afgelegd tegen het
 nuchtere materialisme...   :-)