Ratten schofferen (opnieuw) fatsoensnormen, was Re: Het Raadsel van de Wip

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Jul 11 10:34:31 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2008/7/9, Henk Elegeert <hmje at home.nl>:

>  >
>  > > REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>  >  >
>  >  > Maar heeft Jack de Vries Van Vollenhoven al gevraagd?
>  >
>  > Weet ik niet. Zoals ik het ´lees´ gaat hij dat zelf doen.
>
> De brief edoch kan ik (nog) niet vinden:
>
>  http://www.mindef.nl/actueel/parlement/kamerbrieven/index.aspx?period=200803&pagetitle=3E%20KWARTAAL%202008

Ondertussen:

http://www.trouw.nl/laatstenieuws/ln_binnenland/article1035362.ece/Van_Vollenhoven_na_druk_weg_als_bemiddelaar

"
'Van Vollenhoven na druk weg als bemiddelaar'

(Novum) - Pieter van Vollenhoven heeft zich onder druk van met name
CDA-politici zoals premier Jan Peter Balkenende teruggetrokken als
bemiddelaar in de kwestie-Spijkers. Dat meldt de NOS op basis van
'goedingelichte bronnen'. De CDA'ers vrezen mogelijk voor
gezichtsverlies.

Van Vollenhoven liet twee maanden geleden weten bereid te zijn Fred
Spijkers bij te staan als vertrouwenspersoon in een lang slepend
geschil met de overheid, nadat verschillende politieke partijen daarom
hadden gevraagd. In die hoedanigheid zou hij de klokkenluider
begeleiden bij de afwikkeling van de gevolgen van diens onthullingen
over defensie.

Fred Spijkers trad in de jaren tachtig naar buiten omdat hij, in
dienst bij Defensie als maatschappelijk werker, weigerde te liegen
over de doodsoorzaak van een mijnruimer. Vervolgens werd hij ontslagen
en jarenlang door de overheid tegengewerkt. Hij kreeg inmiddels
eerherstel, maar kampt nog steeds met de gevolgen van de kwestie.
"

Schameloos zoals dit kabinet blijft optreden in deze zaak. Balkenende
zelf nam eerder de nieuwe burgemeester van Ede aan de hand mee om hem
aldaar te installeren. Dezelfde man aan wie de hele zaak eerder al was
opgedragen maar er geen flikker van terecht bracht. Intussen blijft de
zaak maar aanslepen met aso-Balkenende (blijft anderen nodeloos
schofferen) in de regierol. Wordt tijd dat die zelf vertrekt, opdat
dit land weer fatsoenlijk bestuurd kan gaan worden.

Het lijkt erop dat men de eis van de TK aan de laars lapt !! Opnieuw;
nergens voor nodig !!

Henk Elegeert