Geschiedenis wordt herschreven

Sun Jul 6 09:09:43 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 En dan leggen we nu de puzzel die bestaat uit eerder opgeloste puzzels...

 Ik,eerder,
 https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0807&X=&L=d66&P=R9055
>Kijk naar '1984' van George Orwell. Waar gaat dat boek over ?
>De hoofdpersoon ontdekt dat de geschiedenis voortdurend wordt herschreven
>en dat andere mensen dat niet door hebben. (...) Orwell stelt dat wij in
>'1984' leven. Dat we niet weten hoe onze wereld er eigenlijk uitziet en
>dat er mensen zijn ('Grote broer') die vanuit het duister onze wereld
>voortdurend aan het construeren zijn.

 Ik, vervolgens,
 https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0807&X=&L=d66&P=R12724
>De Franse revolutie zou afgekeken zijn van de 'Glorious revolution' uit
>1688. (...) Dit is belangrijk want de Verlichting begon met het boek van
>Newton uit 1687 (1 jaar eerder !) en Newton speelde ook een rol in deze
>revolutie.

 Ik daarna (dankzij 'waargebeurde' onderzeebootfilm op de TV waarin zowaar
 een Herakles-clue verborgen zat),
 https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0807&X=&L=d66&P=R13281
> [...]
>   Glorious   = Herakles (Herakles betekent: 'Glorieuze Beschermheer')
>   revolution = omwenteling (in *astrometrische* zin !)
>                   http://en.wiktionary.org/wiki/revolution
>                Hier staat, als betekenis 4,
>                    In the case of celestial bodies - the traversal of one
>                    body through an orbit around another body.
>                Eigenlijk betekent 'traversal' 'verschuiving'.
>Oftewel,
>   Glorious revolution = Het Verschuiven van de Kleine Hond naar de Grote Hond
>                         door Herakles =
>                       = Het tot leven wekken van de Dode Hond, het voltooien

 Het aardige is dat het laatste weer aansluit op het eerste: Vrijmetselaars
 herschrijven *voortdurend* de geschiedenis (ze passen hun leugens aan, ze
 bedenken woorden met een dubbelzinnige betekenis en schrijven anderen voor
 dat ze die woorden moeten gebruiken) en mensen hebben dat niet door.
                                      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
 Kijk nogmaals naar het bovenstaande,
>   Eigenlijk betekent 'traversal' 'verschuiving'.

 Ik had dit beter moeten formuleren,
    Eigenlijk betekent 'traversal' 'Opzij schuiven'
 want dat is weer een mooie beschrijving van het in de 'Glorious Revolution'
 afzetten van de Britse koning James II door Stadhouder Willem III, het
 verdrijven van de katholieke God door de Godeloze protestanten (veel prote-
 stanten aanbidden Satan zonder dat zelf te weten - vandaar dat er in hun
 kerken geen beelden van God en Jezus staan, hun God is een heel andere God
 dan die waarin ze denken te geloven en hun 'Zoon' is Horus) als het bijeen
 schuiven van de sterrenbeelden Kleine en Grote Hond door Herakles (de
 Glorieuze Beschermheer van de Mensheid), ter Opwekking van de Dode Hond
 (alweer Satan).

 Als men dit slagveld overziet, dan ziet men meer...
    Opzij
 is de titel van een feministisch maandblad. En toen de Britse koning James
 II *Opzij* geschoven werd in de 'Glorious Revolution', toen werden 'William'
 *en* 'Mary' *samen* staatshoofd - oftewel,
    Man en Vrouw waren gelijkwaardig
 Oftewel: 'Opzij' komt uit de Vrijmetselarij. Het feminisme is ontworpen
 door, is een bouwstuk van de Vrijmetselarij. Vandaar dat het zo gekunsteld
 aandoet.
 Feministes zijn bezig met Satan zonder dat zelf te weten. Vandaar dat ze zo
 ongelukkig zijn - en de stakkers dat maar wijten aan hun 'maatschappelijke
 rol' van die als vrouw... Tja zo komt men er nooit uit, dan wordt men als
 feministe alleen maar gekker.

 Idem dito begrijpt men nu de,
    Franse Revolutie
 Toen werd de zaak opnieuw verschoven: niet alleen Lodewijk XVI ging *opzij*
 (zogenaamd om plaats te maken voor 'Het Volk'), maar ook de katholieke
 God ging *opzij* (voor Mercurius, de God van de Rede - vandaar dat de Ver-
 lichting ook de 'Age of Reason' genoemd wordt - dat gaat niet over de Rede
 van de Mens maar over de Rede van Mercurius).
 De Franse revolutie is daarmee de zoveelste vergeefse poging om Herakles de
 Kleine en Grote Hond bijeen te laten schuiven - opdat de Dode Hond  ontwake.
 Hier staat het woord 'revolutie' voor ! Revolutie heeft louter een *astro-
 metrische* betekenis,
    Revolutie is astrologie
 Vandaar dat een revolutie nooit iets *oplost* (=scheidt).

 En dan te bedenken dat de PvdA in 1987 een partijprogramma had met de titel,
    Schuivende panelen
 Dit gaat zowaar over *hetzelfde* ! De 'panelen' zijn de sterrenbeelden Hond.

 ...de geschiedenis blijkt inderdaad plastisch...