Nekschot onthalst

Sat Jul 5 15:52:11 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Elegeert <hmje at HOME.NL>,
>Volgens mij is het schot het gedeelte dat naar beneden komt (de bijl).

Eerlijk gezegd dacht ik dat zelf eerst ook. Maar toen ik me realiseerde
dat het schotje dat in de nek van de te onthoofden wordt gezet staat voor
Sirius (het laatste dat iemand in z'n leven voelt is Isis die hem in de
nek blaast - als de 'blazing star' Sirius), leek het me meer voor de hand
liggen dat dit het nekschot was en niet de valbijl zelf.

Maar okee, wellicht ligt het anders (men zou naar data kunnen zoeken over
de guillotine en kijken hoe dat schotje officieel heet). Maar het gaat
over hetzelfde, helaas: de Jonge Democraten zijn zo diep gezonken dat ze
zitten te yinyangen met de executie tijdens de Franse revolutie door
Vrijmetselaars...

De 'voornaam' van meneer Nekschot luidt 'Gregorius'. Dat refereert dus
naar de 'nieuwe kalender' van Paus Gregorius die door Franse revolutio-
nairen werd *afgeschaft*. Kennelijk moet deze paus geguillotineerd worden
(komt de Juliaanse kalender, de Maconieke kalender, weer terug of zoiets).

Inmiddels kijk ik alweer verder...

De Franse revolutie zou afgekeken zijn van de 'Glorious revolution' uit
1688. Dit gaat over Stadhouder Willem III die een staatsgreep in Engeland
pleegt. Daarbij wemelt het van de Verlichte gekken die zich na 1717 'Vrij
metselaar' gingen noemen. Al die idioten waar die lui van Opinio mee zitten
te yinyangen komt men hier tegen - Burke en zo van de 'Burke Stichting'
van neoconservatief Nederland - (daar demonstreerden de Jonge Democraten
dinsdag ook al weer voor - maar uiteraard is dat *toeval* en zie ik slechts
spoken en niet de Jonge Democraten die met abjecte conservatieve flauwekul
komen aanzetten).

Kijk maar eens op,
   http://en.wikipedia.org/wiki/Glorious_revolution
Zelfs de leus van de Franse revolutie 'Vrijheid, Gelijkheid, Broederschap
(of de Dood)' zou tijdens deze revolutie onstaan zijn. Ik heb dat nog niet
kunnen vinden, trouwens.

Dit is belangrijk want de Verlichting begon met het boek van Newton uit
1687 (1 jaar eerder !) en Newton speelde ook een rol in deze revolutie.

In het eerste dieptepunt van de Verlichting speelde dus zowaar een Prins
van Oranje de absolute hoofdrol...

Marc Fluks, Amsterdam