Rookverbod

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Tue Jul 1 21:20:10 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 7/1/08, Fritz van Rikxoort <fritz at rikxoort.demon.nl> wrote:
> Niet-rokers lijken wel gek of oliedom,

Dank je.

> Ze zijn slecht geinformeerd en draaien feiten om.
> Willen dat rokers meer betalen voor pensioen en zorgkosten
> terwijl rokers gemiddeld veel en veel goedkoper zijn
> zowel voor AOW als aanvullend pensioen
> als voor zorgkosten
> (ze sterven gemiddeld jonger
> en krijgen ook veel minder dure ouderdomsziekten).

Als niet-roker beweerde ik nu net het tegenovergestelde. Volgens mij
klopt je hokjesanalyse niet helemaal....

> Zodra rokers horen dat wat ze willen precies andersom uitwerkt
> reageren ze net zo dom als linkse mensen

Nog een hokje erbij.  Waarom ben je zo boos Fritz? Je doet me aan Fox
News denken. Laten we het op een C-Span niveau houden.

> die de feiten willen omdraaien naar hun idiote dogma's.

> Prima dat jij niet wil (laten) roken in de horeca.
> Prima als er aanbod is dat aan de vraag tegemoetkomt.
> Belachelijk dat ondernemers er niet op in speelden
> (net zo min met andere wensen,
> in Nederland stelt de horeca dan ook niets voor,
> en gaan verhoudingsgewijs erg weinig mensen uit).
>
> Maar wat is er tegen als er niet-rook-horeca is,
> als rokers ook kunnen kiezen voor rokerswinkels en rokershoreca?

Als je het omdraait zijn we het eens. Default moet rookvrij zijn (de
horecamarkt heeft immers bewezen dat het niet zelfstandig tot een
fatsoenlijke ordening komt), en via vergunningen mogen er mijns
inziens best rookcafe's komen, net als coffee shops, luide disco's of
Gay Pride parades (na de EK-finale hier in Seattle nog even van mogen
meegenieten).

Groeten,
Mark