Obstructie D66 bij burgemeestersverkiezingen Eindhoven mislukt

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun Jan 27 23:06:30 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2008/1/27, Mark Giebels <mark.giebels at gmail.com>:

> Nee, dat hadden de regenten allang besloten.

Die gaan niet over de wil van het volk...

> Kijk, als er een
> massademonstratie tegen Balkenende wordt georganiseerd om de gekozen
> burgemeester op te eisen, dan sta ik uiteraard vooraan.

Tijd om de krachten te bundelen?

> Maar helaas,
> het kan de gemiddelde Hollander momenteel geen fuck schelen...

Dat beeld is vooral het gevolg van hoe de politiek zelf met diens
belangen omgaat.
Dat het hen geen fuck zou kunnen schelen is vooral ook een verkeerd
beeld. Zonder de -kennelijk- onderliggende onvrede was er geen Wilders
of Verdonk.

> Dat er ruimte zou zijn in Nederland voor democratische vernieuwing.

De politiek dwingt en dringt de burger een bepaalde hoek in.
Dat blijft overigens niet lang meer goed gaan.

 De LuxVoor onzin is daar een prachtig maar tevens zeer schrijnend
voorbeeld van. De democratie van de leeftijdsgroepen is een pad dat
D66 snel zou moeten verlaten. Het discrimineren op leeftijd hoort ook
niet thuis in een democratie.

>  Zonder slag of stoot gaan veranderingen
>
> Zo is dat, en de burger vindt het allemaal prima.

Nee niet, maar men ziet diens vertrouwen slinkt als de
politiek/regenten zelfs geringe veranderingen worden gefrustreerd. Dan
zoekt men een uitweg uit de malaise en die zal er komen.

De (mede)bewakers (=media) over onze democratie slikken teveel voor
zoete koek, en informeren de burger onvoldoende.

> Of denk jij dat je
> meer dan honderd mensen bijeen kan krijgen om die gekozen burgemeester
> op te eisen?

Als er zo´n 20 staan te demonstreren voor het welzijn van de dieren
staat er plots een heel ´leger´ omheen.

> Interneteconomie.

Die lijkt me vooral te zijn gefrustreerd door hen die de veranderingen
niet wensen. Daarnaast, die volgde een andere hype uit die tijd, zie
enron, etc...

Als gevolg daarvan moet de echte Interneteconomie nog op gang gaan
komen. Vooralsnog winnen de conservatieven .....

> Mijns inziens is er maar 1 les te trekken: We moeten op een
> Fortuyn/Marijnissen/Wilders-achtige wijze een vrijzinnig-democratische
> beweging starten, daarmee een politiek-culturele verandering
> veroorzaken en daardoor vernieuwing afdwingen.

Je vergeet Verdonk, maar wat is hun wijze?
En dreigt niet juist dan het gevaar dat je daarmee jezelf buiten de
kaders plaatst?
Ik bedoel, welke veranderingen wil D66 concreet en durft D66 dat ook
zo hard te spelen?

> Hoe Fortuyn in dat
> lijsttrekkersdebat Melkert en Dijkstal afserveerde, zo moet ook
> Balkenende en Bos aangepakt worden.

Dat is als je de krachten op die wijze zou willen bundelen. Een stijl
die D66 niet erg past, maar bovendien niet de burgers op de juiste
wijze zou aanspreken, lijkt mij.

> Pechtold zou het als persoon best
> kunnen, maar hij is besmet vanwege zijn ministerschap in een vreselijk
> kabinet en hij kiest de verkeerde tegenstander (Wilders).

Wilders is ook niet de tegenstander, hij vertegenwoordigd die slechts.
Het interesseert burgers steeds minder in welke richting de
veranderingen er komen, als die er maar komen, waarbij het ook steeds
minder meer uit lijkt te maken hoe.

Morgen meen ik, het debat over de dieren(welzijn), nou, let maar eens
op waar dat debat over zal gaan ....

Henk Elegeert