Definitie Ontplooiingsstaat

Thu Jan 24 10:58:35 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Reagerende op Antid Oto <aorta at HOME.NL>...

Het begrip 'ontplooiingsstaat' is afkomstig van Lux Voor en is daarmee een
bouwstuk van de Vrijmetselarij,
   https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0603&L=d66&P=R38259

Als ik zo'n kleine twee jaar later dit stukkie van mij terug zie, dan blijkt
dat ik veel van de achtergrond van wat thans onder 'Geel' verstaan kan worden,
destijds al aardig door had.

Het begrip 'ontplooiingsstaat' is een middel om mensen die afhankelijk zijn
van de verzorgingsstaat te isoleren en hen vervolgens alles af te nemen opdat
de middelen vrijkomen waarmee liberalen zich kunnen ontplooien. Het is onder-
deel van de sociale 'hervormingen' van de afgelopen jaren. De slachtoffers
daarvan hoort men niet meer want die zijn immers weggezuiverd. Die rotten
thans ergens maatschappelijk weg.

Met dat ontplooien door liberalen is trouwens van alles mis... Op,
   http://www.luxvoor.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=190&Itemid=131
zien we zowaar Ageeth Telleman (D66 Mokum) als 'columniste'. Uiteraard gaat
het inhoudelijk nergens over - als de yin de yang maar vindt; in deze kringen
is dat voldoende. De schrijfstijl van Telleman is om te huilen (en dat
voor een columniste): deze keer worden niet alleen bijwoorden en bijvoeglijk
naamwoorden verwisseld maar worden ook zelfstandig naamwoorden bijwoordelijk
gebruikt ('Het is doodzonde dat') of zelfs als werkwoord ('groepen die zich
niet zo makkelijk of snel vereniging op Museumplein'). Onzijdig/mannelijk/
vrouwelijke woorden veranderen Mercuriaal van geslacht ('lef die zo nodig is'
- en dat een paar keer achter elkaar !) en veel werkwoord-leed ('ik vindt')
... vreselijk. Lagere-schoolfoutjes... Laat zo'n stukkie dan eerst aan een
'rood potlood' lezen...

Marc Fluks, Amsterdam