Wijers over verf

Marcel van Dalen m.dalen10 at CHELLO.NL
Wed Jan 23 22:02:41 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ach, lees onderstaand bericht, (Elsevier, Trouw), met name de laatste
alinea!
Groet,
Marcèl van Dalen,
Fractievoorzitter D66 gemeenteraad Ede

Van der Knaap beëdigd als burgemeester Ede

woensdag 23 januari 2008 15:45

(Novum) - Cees van der Knaap is woensdagmiddag beëdigd als burgemeester van
Ede. De Gelderse commissaris van de Koningin Clemens Cornielje beëdigde de
oud-staatssecretaris in een buitengewone raadsvergadering. Cornielje vroeg
de nieuwe burgemeester gewetensvol met zijn nieuwe bevoegdheden om te gaan.
Maandag was Van der Knaap al begonnen als burgemeester.

Van der Knaap volgt Tineke Netelenbos op. Zij was sinds juni vorig jaar
waarnemend burgemeester. Bij de beëdiging was behalve minister van Defensie
Eimert van Middelkoop (ChristenUnie) en de nieuwe staatssecretaris Jack de
Vries (CDA) ook premier Jan Peter Balkenende (CDA) aanwezig. Hij noemde Van
der Knaap dienstbaar en verbindend. Volgens de premier is het aan Van der
Knaap te danken dat het Museumplein niet vaker heeft volgestaan. Van der
Knaap stond binnen het kabinet bekend als vertrouweling van Balkenende.

De 56-jarige Cees van der Knaap was van 2002 tot eind vorig jaar
staatssecretaris van Defensie. Eerder was hij actief voor de vakbond CNV en
zat hij voor het CDA in de Tweede Kamer.

D66 diende direct een motie in over de integriteit van Van der Knaap. Maar
volgens de plaatsvervangend voorzitter van de raad paste een motie niet in
deze buitengewone raadsvergadering. De motie staat voor de eerstvolgende
vergadering op 7 februari gepland.