Analyse peilingen

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Fri Jan 18 16:53:31 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik weet niet in welke kringen je dagelijks verkeert, maar het
Apartheids-idee en de p.c. houding maak ik nog dagelijks mee.
Pregnant voorbeeld: laatst zag ik drie eind-teeners/begin twintigers
prutsen aan het slot van de aanhangwagen van mijn overbuurman. Maar het
slot was zo'n grote knol, dat de gebruikelijke trucs niet werkten. Dat
meldde ik de volgende dag aan deze buurman en vrouw - die geloofden me
niet. Hij had die avond het wagentje toevallig aan kennissen uitgeleend en
die hadden het braaf teruggebracht. Tot ik vroeg naar de kleur van hun auto
... en ja, die was geheel anders en het ging ook niet om een drietal. Ik
eindigde de scene toen maar met "multicult verwart soms perceptie en
betrouwbaarheid" - een middelbare manager en een ambtenaar. P.c. en angst
zijn vaak broertje en zusje. Een onderdeel van de pc is ook mijden van
communicatie of gespreksonderwerp...
hv,u
-----