Beveiliging voor wethouder Venray

Antid Oto aorta at HOME.NL
Fri Jan 11 14:55:28 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
>  Antid Oto <aorta at HOME.NL>,
>
>  Het gaat niet om AIDS (dat kan in een reageerbuis), het gaat om het
>  testen van het medicijn zelf. Hoe giftig is dat ? Hoeveel kan men bij
>  mensen inspuiten zonder dat ze er aan sterven en wat zijn de bijwerkin-
>  gen ? Dat moet men dus eerst weten, voordat men het bij mensen inspuit
>  en daartoe spuit men het eerst bij dieren in.

Dan nog moet men proeven nemen met vrijwilligers. Immers de bijwerkingen
 en toxiciteit kunnen totaal verschillen tussen mens en dier.
Bovendien weet men van de meeste grondstoffen voor medicijnen de
toxiciteit al wel.

Heet van de naald van www.informatiedierproeven.nl :

Toxiciteit
11 januari 2008 - Een groep van 18 grote Europese farmaceutische
bedrijven en klinische onderzoeksorganisaties neemt afstand van de
zogeheten acute toxiciteitstest. Dit vermindert het aantal dierproeven.

De giftigheidstest zijn jarenlang uitgevoerd met knaagdieren om de
minimale dodelijke dosis van een experimenteel medicijn te kunnen
bepalen. Uit omvangrijk onderzoek bij de achttien bedrijven en
instellingen is gebleken dat andere tests nauwkeuriger zijn. Dit
betekent dat  jaarlijks 15.000 minder muizen en ratten zullen worden
ingezet bij medicijnenonderzoek. Volgens The Financial Times zijn
toezichthouders, ook in Amerika en Japan, geïnformeerd over het
initiatief en hebben zij geen bezwaren geuit.
------

>  Dit is heel belangrijk. Moeten mensen dan te laat merken dat ze het huis
>  schoongemaakt hebben met een kankerverwekkend middel ?

Er zijn genoeg alternatieven en geteste middelen op de markt.
In Duitsland is er al een verbod op dit soort dierproeven.

>  Het verbaast me... jij poogt altijd naar 'grote lijnen' te zoeken en bij
>  zoiets pietlulligs als dierproeven graaf je je helemaal in...

De grote lijn is hier dat het niet alleen om mensen gaat maar óók om
dieren. Jij ziet de grote lijn juist niet, verblind dat je bent door de
titel van het D66 verkiezingsprogram "Het gaat om mensen".