Schrikkelpamflet (?) versie 1

Fri Jan 4 10:21:35 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Mark Giebels <mark.giebels at GMAIL.COM>,
>Dan heb je de boodschap niet begrepen. Het geeft ook wel aan hoe er in
>Nederland gedacht wordt; het zit diep.  Het is een aanklacht tegen alle
>politieke partijen, van Marijnissen tot Balkenende, tot Wilders, ja,
>helaas zelfs tot D66.

 Ik zou dan maar een beetje oppassen met het woord 'betutteling'. Als ik
 het al niet begrijp... Is het niet beter om 'voor de emancipatie van de
 burger' te zijn ?

 Het woord 'betutteling' wordt momenteel gebruikt door liberalen die nog
 leven in het Tijdperk van hun Balkenende-II en ze suggereren er mee dat
 Balkenende-IV terug zou willen naar de jaren 1950. Terwijl Balkenende-II
 toch echt het ergste kabinet was waardoor Nederland ooit geteisterd werd.

 Van Balkenende-IV kan men hoogstens zeggen dat het niets doet (een ver-
 ademing na liberaal schrikbewind), dat de PvdA nogal in de war is (zoals
 alle partijen waarmee Balkenende geregeerd heeft in de vernieling liggen)
 en het tijd wordt dat er weer eens iets gebeurt.

>En als die het al kan weten, dan heeft die gemeenschap geen enkele
>democratische legitimatie om zich met dergelijke individuele keuzes te
>bemoeien.

 Er is toch ook een wetboek van strafrecht ?

 Nu de vernieuwing niet meer komt van de Jongste generatie (ik blijf dat
 een raar verschijnsel vinden), moet het komen van de oudjes die nog weten
 wat er in de jaren 1960 zoal gebeurde in Nederland.

 Het wordt tijd voor een Revisited'66...