Schrikkelpamflet (?) versie 1

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Jan 1 16:06:59 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels schreef:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Niet mee eens. Het moet met name een beweging zijn tegen de regenteske en
> betuttelende cultuur die je partijbreed ziet in de Nederlandse politiek. We
> spreken Balkenende hierop aan vanwege zijn rol als minister president, is
> niet persoonlijk bedoeld.  We kunnen het ook houden op "Wij zijn geen
> kleuters!". Maar ook die kreet is uiteraard op de huidige bestuurders
> gericht.

We zijn geen kleuters, om den divel zijn we geen kleuters. We zijn
onafhankelijke, vrije denkers, volwassenen metr een mening, zelfstandige
geesten.
Ik zelf zou ook liever zeggen wat we wèl zijn en niet wat we níet zijn.
"Wij zijn de vrijen van geest", vind ik wel wat. Of: Vrije Denkers
verenigt U!
Of: "Onze Zinnen Zijn Vrij! (lekker dubbelzinnig, toch?).

> Wat is ueberhaupt de reden van die accijnzen? Inderdaad, betutteling. Los
> daarvan, zal dit weer een klap voor de georganiseerde criminaliteit
> betekenen. Net als dat stoppen met die 'war on drugs' overigens.

Die 10 jaars afschaffing van de wetten vind ik nog niets om over na te
denken. Het geeft weinig rechtszekerheid (zeg ik als voormalig
rechtenstudent...).
Ik ben benieuwd wat de nieuwe versie wordt. En wat gaan we ermee doen?
Over internet verspreiden? Aan de deuren van het torentje nagelen?
Ook zie ik liever basisinkomen dan negatieve inkomstenbelasting, maar
die discsussie heb ik al gevoerd met Groenlinks toen ik nog bij De
Groenen zat.
We bouwen voort aan het pamflet.....