Onzichtbare D66 enquete over 'onzichtbare homo-intolerantie'

Thu Feb 28 16:04:20 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bernard Aris <B.Aris at TWEEDEKAMER.NL>,
>Als de Enquete al afgesloten is (wat je uit de slotalinea van het COC-
>bericht kunt opmaken), is het logisch dat die niet meer op die website
>te vinden is.

 Okee, je hebt een punt gemaakt. Maar aan de andere kant: skeptici als ik
 willen die vragen ook zien. Persoonlijk heb ik - al dan niet terecht - het
 vermoeden dat er geen enquete is geweest. Zowel BvdH als het COC fantaseert
 er immers vrolijk op los. (Daarom wil ik Bertus best terug in de Kamer).

 De zaak zou aanzienlijk geloofwaardiger zijn als D66 het homo-onderwerp
 alleen zou aansnijden op een moment dat het daadwerkelijk speelt. Week in
 week uit een homo-onderwerp *lanceren* overtuigt niet. Zoiets komt alleen
 maar aanstellerig over. Als ik homo zou zijn, zou ik niets te maken willen
 hebben met D66 en het COC (ironisch genoeg wil de 'enquete'-uitslag doen
 geloven dat de geenqueteerden daar *precies hetzelfde* over denken).

 Niets belet homo's te integreren; daarmee wachten totdat de wet wordt aan-
 gepast opdat welwillende medeburgers door het COC op hun levensovertuiging
 kunnen worden *gepakt* getuigt van narcisme van het allerergste soort. Wat
 mij betreft heeft het COC met die 'weigerambtenaren' haar ware gezicht laten
 zien en dat smoelwerk bevalt me niet in het minst.

 Waarom staan er geen homo's op die opkomen voor weigerambtenaren ? *Zo'n*
 gebaar in de geest van Mahatma Gandhi, Martin Luther King en Nelson Mandela
 zou pas indruk maken... Wat we nu zien is een en al bekrompenheid. Wie wil
 er in hemelsnaam zo kleingeestig zijn ?

 Een echte Democraat komt op voor degenen waar hij (zij) het mee *oneens*
 is. Als BvdH voor de verandering eens zou opkomen voor het aanstellen van
 nieuwe 'weigerambtenaren' dan zou hij meer doen voor de belangen van homo's
 dan wie ook.