McCain op 1, Clinton op 2, en Obama op 3

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Feb 12 12:25:30 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert schreef:
> Een volksmenner idd, ala Jim Jones.
Henk, je raaskalt. Jim Jones is een guru-achtige godsdienstgek. Die
bedoel je toch? Die waanzinnige die zijn hele volgelingenschap lietr
doden met cyaankali? En je vindt Obama net zo iemand? Heb je teveel op
of zo?
>  Heeft het over een beweging die
> vernieuwing wil, maar verbloemd dat het niet uit maakt welke kant je
> uit rent zolang het maar niet (opnieuw) richting Bush is. Strikt
> genomen doet ie hetzelfde overigens, want geen Amerikaan weet (nog)
> wat ie wil.

Amerikanen weten héél goed wat hij wil: betere halthinsurance,
terugtrekking uit Irak, betere internationale betrekkingen,
armoede-zorg, werk voor Amerikanen, uitkeringen. Dat is al heel wat meer
dan die Gerorge Bush, die maar één ding wilde: oorlog.

> Hoop is cynisme Hein, het is er zelfs de verschrikkelijkste vorm van.

Ja, en oorlog is vrede, liefde is haat en vrijheid is gavengenschap. Heb
je Orwell net gelezen of zo?

> Hein, denk na voor je er(gens) in trapt. Jouw hoop is (dus)
> grenzenloos cynisme ...  :)

Jaja Henk, an jouw cynisme is grenzeloze hoop. Hebben we het nog ergens
over?
> Jou Obama vertegenwoordigd die ´hoop´, en is daarmee eerder een gevaar
> dan een oplossing. Bovendien, wijs mij één Amerikaan aan die graag
> echte verandering wil?!!
Ze zitten zelfs op onze lijst, Henkie.