McCain op 1, Clinton op 2, en Obama op 3

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Feb 12 10:23:07 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks schreef:
>  Ik heb domweg niets met dit soort lui - ongeacht of ze links zijn
>  of rechts. Ik houd van mensen die op rustige toon iets zeggen waarbij je
>  denkt 'waarom heb ik dat zelf niet bedacht?' Dat zijn het soort types waar
>  ik warm voor loop. Zo'n Obama - daar kijk ik echt wel doorheen.
Ieder heeft recht op zijn mening. Als ik naar de kandidaten kijk, dan
vind ik Obama nog een van de rustigste overigens. McCain doet een
hysterisch appèl op zijn oorlogsverleden (war-hero) en wil "100 jaar in
Iraq blijven",  Clinton zet regelmatig haar tranen in. Alleen Obama
luistert rustig naar zijn tegenkandidaten, wacht het woord af, en zegt
dan in alle rust wat hem bezielt, en waar hij voor gaat. Dat "Yes, we
can" hoort er gewoon bij als vekeizingsslogan. Maar is dat zoveel
hysterischer dan "Eigenlijk bent  ú een D66-er?".