McCain op 1, Clinton op 2, en Obama op 3

Mon Feb 11 09:42:23 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Dirkie <geensloof at YAHOO.COM>,
>Dat republikeinse verbaasd mij in ieder geval geenzins Marc!
>Jij past er bijna perfect in.

 Neen, dus. Ik ben altijd voor de Democraten geweest. Toen Obama begon,
 vond ik hem best interessant al was ik zelf voor Clinton.

 Maar we zijn inmiddels wat verder en de vraag is zo langzamerhand wat
 we aan deze mensen hebben. Eerlijk gezegd zou ik dat niet weten. Obama
 heeft zich ontpopt als een volksmenner eerste klas (daar zit dus echt
 niemand op te wachten) en Clinton kijkt steeds verder vooruit (dat komt
 me helaas maar al te bekend voor).

 Wel, dan ga je eens kijken naar nummer 3. McCain was fout in de Iraq-
 oorlog (Clinton trouwens ook) en daartegenover staat dat hij zo nu en
 dan iets normaals zegt (Obama zegt *nooit* iets normaals en bij Clinton
 lijkt het die sporadische keer net alsof een robot een mens speelt).
 Voeg daarbij dat conservatieve Republikeinen de pest aan de man hebben
 (voor mij uiteraard een aanbeveling)...

 Het is jammer dat er geen inhoudelijke debatten zijn. Welke kant wil
 men op met de States ? Komt er een einde aan de oorlogen van Bush ? Ik
 zou het niet weten. Wat gaat de nieuwe president doen aan de sociale
 ongelijkheid en de kredietcrisis ? Ik weet het niet - hebben ze daar
 dan al een standpunt over ? Gaat de volgende president daar dan iets
 aan doen ?

 Een droomverkiezing zou McCain/Giuliani vs. Clinton/Edwards kunnen
 zijn. Dan maakt het niet zoveel uit wie er wint.