Altijd weer dat ”enkele feit”

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Feb 10 12:24:51 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert schreef:
> Macklin benadrukte dat de verontschuldigingen worden gemaakt uit naam
> van de regering
> "
>
> Gaan wij dat straks ook doen tegenover de kinderen die hun streng
> g/christelijke opvoeding hebben ´genoten´, omdat het ons -politiek-
> even beter uitkwam hun rechten met voeten te treden? Wat -in godsnaam-
> doen wij in Afghanistan, als diezelfde Kinder Rechten hier niet
> gelden?

Inde4rdaad, wat doen wij in Afghanistan? Wat wij doen in Afghanistan is
dit: we leren die primitievelingen een esters lesje, door hun huizen
plat te gooien, deuren in te trappen en zoontjes met hun Kalasnikovs
neer te maaien. Wat denken die primitievelingen wel, die hun vrouwen
achter doeken laten lopen, die 5 keer per dag bidden en geloven in die
Duivel die Mohammed heet. Wij vinden dat onder de bezielde leiding van
Karzai Afghanistan zo snel als mogelijk 45 McDonalds moet hebben, 7
Hilton hotels, 4 Best Westerns en uiteraard in Kabul 3
regiohoofdkantoren van Shell, Bank of America en Halliburton.

> Een eind aan, Hein waar ze er onder lijden. Het hen mogelijk maken
> van hun Kinder Rechten gebruik te maken.

Kinderen worden vaak fanatieker in de leer dan hun ouders. Zie
Hitlerjugend, Radicale Jeugd, Moslimjeugd, Jonge Joden (waarvan eentje
Rabin neerknalde...), EO jongerendag. Nee, Henk, you are dreaming.

> Nee, bovendien dat lijkt me niet erg zinvol. Zoveel verlichte geesten kom
> ik nog niet tegen bij D66. Eerder ook conservatief, weinig neiging tot
> echte veranderingen. Neem het huidige onderwerp zelve maar ....

Ik meen, no offense, dat JIJ hier enigszins in de traditionele D66 hoek
zit.....;-))))

> Weet ik, prima ook. Je doet net of ik daar van af zou willen, maar
> echt geen idee hoe ik dat rare idee ´gevoed´ zou kunnen hebben?!!!

Door niet te erkennen dat er subculturen  bestaan die lijnrecht tégen
jouw verlichte idealen ingaan.

> Een export product als ik je nu goed begrijp. Irak, Afghanistan, we putten
> rijkelijk uit onze eigen ervaringen?

Die vergelijing is correct. Zoals de ransen óns hun iberté, Egalité en
Fraternité met het zwaard opdrongen, zo dringen wij nu de Afghanen ónze
Wersterse normen en waarden op. Leve Balkenende en Bush.

> Nou nee, er was erg weinig ruimte je tot het heidendom te
> bekeren, of de athiest uit te hangen,  begrijp ik er steeds.

Dat heb je niet goed begrepen. De Franse Revolutie was het speeltje van
de toenmalige elite, de burgerij. Daaronder waren de massa;'s van
"gewone"mensen nauweijks op de hoogte van wat zich  "daarboven"
afspeelde, tenzij je als kannonenvlees in een veldtocht werd meegenomen.

> Waar slaat dit nu in godsnaam op, Hein? Ik zoek hen niet te bekeren
> tot wat dan ook.
Die macht heb je niet. Maar de "Liberale Jihad" probeert dat wel.
>  Ik wil slechts een eind aan het discrimineren van
> anderen, meer niet hoor.
En ik zeg dat hetgeen JIJ discrimineren noemt (een normatief begrip)
anderen zien als het recht van vrije benoeming, vrije inrichting, vrije
keuze. Probeer ook eens vanuit de ándere kant te kijken.
> Zo min mogelijk ruimte voor Taliban
> achtige zaken in eigen land, Hein en het discrimineren van
> homo´s is er daar een van. PUNT.

Homo's zullen altijd worden weggehouden en afwijzend bejegend in kringen
waarin de Bijbel en de Koran oppermachtig zijn. Je kan deshalve ofwel de
Koran en de Bijbel gaan verbieden (Wilders), ofwel die bevolkingsgroepen
wegsturen, platbombarderen  of in gevangenissen werpen (USA) ofwel eens
kijken of er een samenleving denkbaar is waarin binnen bepaalde grenzen
die bevolkingsgroepen in vrijheid hun cultuur kunnen (be)leven,
inclusef, helaas, de anti-homo-houding. Je tolereert dan gedeeltelijk de
intolerantie.
> Laat ons anders a.u.b. onmiddelijk - en met het schaamrood op de
> kaken - terugtrekken uit Afghanistan, en hen - heel nederig - onze
> excuses aanbieden voor onze waanideen over hen. Vredesmissie?

Ja, dat zou heel goed zijn. Wat we daar doen is niet veel meer dan
modern inperialisme.
> Hun geloven niet in onderwijs voor vrouwen, noch in democratie,
> en we hebben daar dan begrip voor, en laat ons daar dan
> onmiddelijk oprotten, zoiets Hein?
Inderdaad. ZIJ (niet hun, sorry) geloven in hún waarden. En wij vinden
dat walgelijk. Wij geloven in ónze waarden, en zij vinden dat walgelijk
(decadent, materialistisch, heidens etc). Met bommen komen we niet veel
verder, in die "dialoog".
>  Het is de paradox van de vrijheidslievende: vrijheid gunnen aan
> hen waarmee je het absoluut NIET eens bent.
>

> Hein, wees gerust, ik gun je je vrijheid.
Gaat niet om MIJ. Ik heb mijn vrijheid al lang.
>  Zelfs al ben ik het
> soms absoluut niet met je eens. Nou ben je blij ? :)
> Je mag van mij lid worden van welke club je maar wilt, bestuurlid
> worden, maar beslist niet discrimineren, ok?
Nee, niet OK. Ik wil kunnen discrimineren als IK dat wil, en als dat
voortkomt uit een oprechte overtuiging. Zo wil ik als bestuurder van de
basisschool van mijn zoontje beslist GEEN pedofiel in het bestuur. Ik
ben een overtuigde anti-pedofiel.  Ook als is dat zijn eigen aangeboren
aard, zijn sexuele voorkeur of zijn levenswijze. Op MIJN school worden
actieve pedofielen gediscriminineerd, PUNT. Maar als JIJ op JOUW school
graag pedofielen in je bestuur wenst, omdat je vindt dat je ze niet mag
discrimineren, BE MY GUEST!
>  Oh, en zou je er op willen letten de zaken niet zo in het extreme
> te trekken? Kom met argumenten, of met tegen argumenten.

Hé, lieverd, wie begon over Joden en zo :-)))))

Een goede zondag toegewenst....Hein