In een democratie is het onwijs het homobeleid op de spits drijven

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Feb 8 16:41:33 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 08-02-08 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks<fluks at combidom.com> het
volgende geschreven:
>  Henk Elegeert <hmje at HOME.NL>,
>
>  Maar da's een ander punt. Men moet thans uitgaan van de vrijheid van
>  onderwijs.

Die vrijheid van onderwijs is toch niet afhankelijk van een invulling
waarbij de g/christenen, en nu ook steeds meer de moslims in het
voordeel zijn?

> Dat daar de nodige vraagtekens bij kunnen worden gezet, is
>  iets anders.

Nou, mij lijkt dat er naar een school gegaan kan worden en dat daarmee
de weg wordt vrijgemaakt naar een samenleving waarbij men elkaar
discrimineerd een eind komt. Men kan op de ene school zelve de
religeuze lessen geven, desnoods naar voorkeur voor de eigen religie,
maar waarin geen ruimte meer is voor discrimineren door extremisten.

>  Waar het nu om gaat is dat het Christelijk onderwijs volgens het COC
>  ruimte moet geven aan een religie die er op uit is het Christendom te
>  vernietigen. Wel, dat kan dus niet.

Dat verwijt kun je het COC niet maken, dat is het logische gevolg van
de huidige invulling(en).

> Mensen mogen denken wat ze willen,
>  mensen hebben recht op een eigen geweten.

Eens ...

> Ook als anderen (zoals in het
>  onderhavige geval het COC) het daarmee niet eens zijn.

Ook dan, maar dan moet daar ook werkelijk van een geweten sprake zijn.
De opstelling van juist de extremistische g/christenen en nu ook
moslims is gewetenloos. Je hebt om onbegrijpelijke redenen steeds het
COC in het vizier.

>  Dat speelt hier niet. Dit is hetzelfde gezeik als die 'weigerambtenaren'.

Die zijn het gevolg van dat denken zoals Plasterk dat doet. "Jullie
homo´s worden door mij in bescherming genomen, maar ja je kunt niet
overal tegelijk zijn", zoiets is dat. Het is dezelfde invulling van de
democratie als waarbij het discrimineren voortgang blijft vinden. On
aanvaardbaar.

>  In een democratie mogen mensen denken wat ze willen.

Tuurlijk, maar we hebben het over het handelen van sommige
extremisten, die gewetenloos anderen wensen te blijven discrimineren.
En weer anderen die weigeren dat te willen inzien. Er zit weer eens
een politieke club bij die zelfs het recht wenst in eigen gelederen te
mogen discrimineren.

> Maar van het COC
>  heeft men slechts recht op die gedachten die stroken met de inzichten
>  van het COC. Wie iets anders denkt, wordt door deze club van 'discrimi-
>  natie' beschuldigd. Dit is wat er aan de hand is.

Wat er aan de hand is is dat zij nog steeds gediscrimineerd blijven
worden, dat laten ze - ook tot jouw ergernis - aan je weten.

>  Bij de 'weigerambtenaren' zag men dat ook. In plaats van dat het COC
>  blij is dat nu ook homo's met elkaar kunnen trouwen, vliegt men ambte-
>  naren die geen COC-gedachten hebben naar de strot.

Nee, dit land neemt extremistische ambtenaren in (Overheids)dienst in
bescherming omtrent een zogenaamd geweten van g/christenen waarvan
niet aangetoond is dat ze er een hebben. Zelfs de god waarin ze zeggen
te ´geloven´ - waarvan diens bestaan niet eens vaststaat - schofferen
ze zelf gewetenloos. Zij gaan namelijk niet over diens schepping.

Militairen in het verleden, die op grond van hun geweten dienst
weigerden, moesten tenminste nog aantonen dat het redelijk strookte
met hun werkelijke opvattingen/geweten. Ze waren ook in dienst bij het
Rijk.

> Die moeten hun geloof
>  voortaan verzaken en zich richten naar de het geloof van het COC - een
>  geloof dat er op uit is het Christendom te vernietigen.

Je neemt wel heel ernstige vormen aan, en vergis je niet in de
g/christenen, die zijn al zo´n 2000 jaar bezig Europa en Noord-Amerika
te veroveren. Daarbij ging en gaat men niet bepaald zachtzinnig te
werk.

>  Draai het homohuwelijk dan maar terug, lijkt mij - kennelijk laat dat
>  zich niet verenigen met de democratie en de seculiere staat. Jammer
>  (met name voor die trouwlustige homo's die niet de knie buigen voor
>  Mercurius).

Dring jij hen nu ook al een geloof op?

>  Het COC is een abjecte club die volkomen hysterisch degenen aanvalt
>  die het wagen om er andere gedachten op na te houden dan het COC als
>  gewenst beschouwd.

Je laat andere oorzaken voor hun gedrag onderbelicht, en je schrijft
hen gedragsregels voor.

> Van aanhangers van Mercurius kan men ook niet anders verwachten...

Ik verwacht van jou eigenlijk een iet wat opener vizier. Die ´religie´
die je hen
toeschrijft zie ik niet.

Jij voldoet overigens wel aan de verwachting. :)

Henk Elegeert