In een democratie is het onwijs het homobeleid op de spits drijven

Fri Feb 8 12:47:38 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Als men dit probleem door de Gele bril van Mercurius bekijkt, dan is het
> uiterst simpel...
>
> Dan is er het volgende aan de hand...
> - Homo's lopen achter de homogod Mercurius aan (homo's zwaaien met de 6-
>   kleurige regenboogvlaggen van - de duivel - Mercurius).
> - Mercurius is al 2000 jaar in oorlog met de God van de Christenen.
> En dus,
> - Moeten Christenen niets hebben van homo's.
> - Willen homo's doordringen tot Christelijke bolwerken.

Je gaat er dan vanuit dat alle homos door een 'gele' bril kijken,
whatever that may be...

  > Waar het om gaat is dat in een democratie zowel ruimte moet zijn
voor zowel
> homo's als Christenen en kennelijk is het COC het daarmee niet eens. Wat zou
> het COC er van vinden als in het bestuur van hun club zeer conservatieve
> Christenen zitting zouden nemen die homoseksualiteit zouden afwijzen als
> iets van de duivel ? Want dat is zo'n beetje hetzelfde als dat homo's zouden
> infiltreren in het Christelijk onderwijs...

Indien de solliciterende christenen de levenwijze van homo's respecteren
zie ik geen probleem.... Net als dat je de christelijke levensstijl moet
respecteren als leraar, sterker, als leerling moet dat vaak. Mijn
'stiefkinderen' zitten op een christelijke school, omdat de openbare
school in de buurt gewoon 'minder'/'slechter' is. Hoe men daar omgaat
met homo-leraren weet ik niet. Ik denk dat de helft van de leerlingen
niet gelovig is. De 'gelovige' opvoeding daar nemen we voor lief. Soms
is het even schrikken als mijn dochter ineens in de kamer 'gelovige'
liedjes staat te zingen :-)