Privacy en OV-chipkaart

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.EU
Mon Dec 29 21:17:29 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At Monday 29-12-2008 19:06, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
>Anonieme OV-chipkaarten kunnen niet automatisch worden geopwaardeerd
>  - dat moet men zelf met z'n pinpas bij een automaat doen.

Ik bedoelde: Ik hoop dat er niet een rit is afgeschreven, terwijl ik
al betaald heb met de strippenkaart.
Want het verhaal gaat dat als je te dicht langs die automaat loopt,
dat er dan al die 4 Euro, waar je het over had, wordt afgeschreven.
En de uitcheckautomaten bij de sneltram staan ergens op het perron,
beetje onzichtnbaar als je het niet weet, terwijl je langs de andere
kant de weg oversteekt. Als je het niet weet gaat er van alles mis.

Overigens, ik vind het niet erg gepast om over deze futiliteiten te
praten terwijl ondertussen in Gaza ................

Glenn.