Privacy en OV-chipkaart

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.EU
Mon Dec 29 17:45:31 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At Monday 29-12-2008 16:57, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
>Anoniem reizen kan ook maar dat kost (eenmalig) 7.50 Euro extra. Want als
>  NS-klant (ik heb een voordeelabonnement van de NS op mijn kaart, dan reis
>  ik voor pakweg 60 Euro/jaar met 40% korting) krijgt men de OV-chipkaart
>  gratis.

Ik heb ooit zo'n anonieme OV-chipkaart "gekocht" in Rotterdam en
opgeladen met 10 Euro.
(heel lang geleden en nooit gebruikt).
Ik heb nooit verdere kosten moeten betalen, dus hij was toen gratis.
Ik hoop dat hij nu nog werkt, want ik heb hem nooit in de sneltram in
A'dam durven gebruiken.
(hopelijk is er niet automatisch van alles afgeschreven bij passeren
van een poortje).

Glenn.