Onderzoek onvermijdelijk, zegt Schouw

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Dec 23 11:52:50 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wind ik me op? Nou vooruit, een beetje. Iraq is een gevoelig punt voor
me. Ben namelijk ongelooflijk gestraft voor mijn "partij-verlating".
Zelfs een plaatsje op de TK-lijst mocht niet meer, van mandarijn
Kohnstamm. Ik weet dat hij heilig is, in de partij dan, maar hij is me
vies tegengevallen. En nu wordt de geschiedenis herschreven door de
partijbobo's. D66 was 'altijd fel tegen die oorlog". Wanneer dan? Hoe
dan? Ja, achtreraf, toen alles duidelijk was, en als oppositiepartij
niets meer te verliezen was. Geen guts écht risko te nemen, en wie dat
wel doet wordt geostraceerd.
Wat hebben Thom de Graaf, A. Pechtold, LJB en Medy vd Laan gedaan toen
ze dicht op het vuur zaten? Nada! Pechtold heeft zelfs z'n eigen fractie
genaaid met Uruzgan. Dittrich opgeofferd. Ja, hij doet het goed bij
pers,  publiek en peiling tegenwoordig. Want hij lult zo mooi. Mooi.
Straks weer 15 kamerzetels, en het hele verhaal mogen we vanaf voor af
aan herbeleven.
Wanneer komt er nou eens die échte Liberaal democratische partij in dit
land? Een LibDem die stáát voor zijn zaak?